خانه / برگزیده / پمپئو؛ پذیرای هرگونه پیشنهاد برای مصاحبه با تلویزیون ایران هستم
آمادگی برای مصاحبه با تلویزیون ایران

پمپئو؛ پذیرای هرگونه پیشنهاد برای مصاحبه با تلویزیون ایران هستم

به دنبال سفر محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران به نیویورک، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه گفت: من هرگونه پیشنهاد برای مصاحبه با تلویزیون ایران را می پذیرم.

به گزارش مهر وطن نیوز و به نقل از واشنگتن پست ، پمپئو در مصاحبه تلفنی با روزنامه واشنگتن پست گفت: من برای مصاحبه با تلویزیون رسمی ایران اعلام آمادگی می کنم.

وزیر خارجه آمریکا با توجه به آنکه محمد جواد ظریف تاکنون با بسیاری از تلویزیون های رسمی آمریکا به مصاحبه پرداخته است گفت: من نیز با تلویزیون ایران مصاحبه خواهم کرد.

پمپئو در ادامه از هرگونه پاسخ دادن به سوال دیدار احتمالی وی یا هر یک از مقامات دولت آمریکا با وزیر خارجه ایران در سازمان ملل خودداری کرد.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا با بیان اینکه برای محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران برای سفر به نیویورک ویزا صادر کرده اند، گفت او برای فعالیت های خود به سازمان ملل خواهد آمد اما رفت و آمدها به شدت کاهش خواهد یافت.

به گفته پمپئو ظریف تنها می تواند بین مقر سازمان ملل متحد و شش چهارراه نزدیک محل اقامت سفیر ایران تردد داشته باشد.

وزیر خارجه آمریکا دلیل این اقدام را اینگونه برشمرده است که دیپلمات های آمریکایی در تهران تردد ندارند از این رو ما دلیلی نمی بینیم که دیپلمات های ایرانی در شهر نیویورک آزادانه تردد داشته باشند.

پمپئو که به طور مشخص نشان داده است از گفت وگوهای ظریف با رسانه ها و اندیشکده های آمریکایی واهمه دارند، مدعی شده است ظریف وزیر امور خارجه از آزادی های ایالات متحده برای آمدن به این کشور استفاده می کند و تبلیغات بدخواهانه را گسترش می دهد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در نشست شورای اقتصادی- اجتماعی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کرده است و تأکید دارد که تمام ملاقات‌ها و دیدارهای دوجانبه در چارچوب برنامه‌های سازمان ملل متحد طراحی شده است.

آمریکا و سازمان ملل متحد توافقنامه‌ای دارند که به موجب آن باید برای دیپلمات‌های خارجی شرایط حضور در نیویورک فراهم شود.



درباره مهروطن نیوز

همینطور بررسی کنید

فریب تبلیغاتی دمنوش‌های لاغری/بیماری‌های حاد کبدی از عوارض کاهش وزن سریع

یک متخصص طب سنتی با تاکید بر اینکه افزایش یا کاهش وزن فرایندی تدریجی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *