خانه / برگزیده / وزارت بهداشت برزیل هک شد
77

وزارت بهداشت برزیل هک شد

وزارت بهداشت برزیل در وب سایت خود اعلام کرد با حمله هکری روبرو شده و چند سیستم آن از دسترس خارج شده اند.

به گزارش مهروطن نیوز به نقل از رویترز، طبق اطلاعات موجود سیستم برنامه ایمن سازی ملی و سیستم دیگری که برای صدور گواهینامه واکسیناسیون دیجیتال به کار می‌رود، در این عملیات هک شده بودند.

دولت این کشور به دلیل حمله سایبری مذکور اجرای الزامات جدید بهداشتی برای مسافرانی که به برزیل وارد می‌شوند به دلیل این حمله سایبری یک هفته به تأخیر انداخت.

در بیانیه رسمی در این باره آمده است: وزارت بهداشت در ساعات اولیه روز جمعه اعلام کرد با رویدادی مواجه شده که به طور موقت سیستم‌های آن را در معرض خطر قرار داده است. این سیستم‌ها هم اکنون در دسترس نیستند.

گروه هکری به نام «Lapsus$ Group» ادعا می‌کند این حمله را انجام داده است. آنها پیامی در وب سایت پست کرده که در آن اشاره شده داده‌های داخلی کپی و حذف شده‌اند. در بخش دیگری از پیام آمده است: اگر خواهان بازگشت داده‌ها هستید با ما تماس بگیرید.

بنابراین به نظر می‌رسد حمله مذکور باج افزاری باشد.

پیام مذکور که حاوی آدرس ایمیل و اطلاعات تماس تلگرام هکرها نیز بود، عصر روز گذشته حذف شد اما دسترسی به وب سایت همچنان قطع بود. از سوی دیگر داده‌های کاربران در اپلیکیشن ConectSUS که گواهینامه واکسیناسیون برای کاربران فراهم می‌کند نیز ناپدید شده است.

درباره مهروطن نیوز

همینطور بررسی کنید

بازتاب حمله ایران در رسانه‌های خارجی: اسراییل زیر آتش

آغاز حملات پهپادی و موشکی ایران علیه رژیم صهیونیستی در همان دقایق نخست با واکنش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *