خانه / برگزیده / هزینه های درمان ناباروری تحت پوشش بیمه های درمانی قرار گرفت
89

هزینه های درمان ناباروری تحت پوشش بیمه های درمانی قرار گرفت

دبیر و رئیس دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت گفت: هزینه‌های درمان نازایی و ناباروی تحت پوشش بیمه‌های درمانی قرار گرفت.

به گزارش مهروطن نیوز، سید سجاد رضوی افزود: در آخرین جلسه شورای عالی بیمه قرار شد خدمات در این بخش از لحاظ عمق و پوشش بیمه‌ای افزایش پیدا کند که بیمه خدمات سرپایی را ۷۰ درصد و خدمات بستری را هم ۹۰ درصد تحت پوشش قرار می‌دهد و وزارت بهداشت نیز قرار شد از بودجه خود کمک کند.

وی ادامه داد: پیش از این خدمات از طریق مراکز دولتی و به صورت محدود ارائه می‌شد که قرار شد این خدمات در مراکز غیر دولتی نیز ارائه شود.

رضوی افزود: بخش خصوصی نیز از طریق بیمه‌های تکمیلی همچنان مانند گذشته این خدمات را ارائه می‌دهد.

وی گفت: خدمات ناباروری در بیمه‌های پایه در مراکز دولتی از سال‌های قبل تحت پوشش بود، ولی به علت محدودیتی که در مرکز دولتی وجود داشت و متقاضیان زیاد؛ جهت گسترش خدمات مربوطه از سال قبل بررسی‌ها شروع شد.

رضوی ادامه داد: در جلسه شورای عالی که سال قبل برگزار شد پذیرفته شد که در بخش‌های غیر دولتی هم بیمه‌های پایه مورد قبل قرار گیرد و خرید خدمت انجام شود و این خرید خدمت باید بر اساس الگوهای اقتصادی و علمی صورت بگیرد.

وی تصریح کرد: فراگیری بیمه‌ای درمان‌های ناباروری از زمان ابلاغ لازم الاجرا بوده است و تا این لحظه بسیاری از ابهامات استانداردهای این ابلاغیه مورد بررسی قرار گرفته و در حال رسیدگی است. این ابلاغیه از ۲ شهریور صورت گرفته است و سازمان‌های بیمه باید در بخش‌های دولتی و عمومی غیر دولتی این خرید خدمت را انجام دهند.

رضوی افزود: هزینه درمان‌های ناباروری به قدری بالاست که در سایر نقاط دنیا هم بیمه‌ها به راحتی زیر بار نمی‌روند، ولی با توجه به سیاست‌های جمعیتی که در کشورمان وجود دارد و همتی که مسئولان در سرمایه گذاری در این بخش دارند شورای عالی بیمه با افتخار روند گسترش خدمات بیمه‌ای این درمان را پذیرفته است، هزینه درمان ناباروری سقف پرداخت ندارد فقط تا ۳ دوره در یک سال و کلاً ۶ دوره این خدمات ناباروری تحت پوشش بیمه‌ای خواهد بود.

وی گفت: شرط سنی برای خانم‌ها ۴۲ سال است که البته پس از آن هم خدمات حمایتی انجام می‌پذیرد.

رضوی ادامه داد: خدمات درمان ناباروری هم برای زوجین که فاقد فرزند هستند و هم برای افرادی که دارای فرزند هستند ارائه خواهد شد.

درباره مهروطن نیوز

همینطور بررسی کنید

635

کشف گور دسته‌جمعی در غزه

پس از کشف اجساد فلسطینیان با دستبند و چشم بسته در کیسه‌های پلاستیکی در غزه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *