خانه / برگزیده / مهاجم ایرلندی شاید باشگاه پرسپولیس را وارد چالش جدیدی کند
213

مهاجم ایرلندی شاید باشگاه پرسپولیس را وارد چالش جدیدی کند

«آنتونی استوکس» را می‌توان یکی از عجیب‌ترین خریدهای تاریخ پرسپولیس دانست. بازیکنی که تنها پس از حضور در ۳ مسابقه آن هم به صورت بازیکن تعویضی دیگر به پرسپولیس بازنگشت.

استوکس در زمان مدیریت «محمدحسن انصاری‌فرد» پس از طی شدن پورسه طولانی مدت به پرسپولیس پیوست آن هم در حالی که بیش از ۲ هفته از آغاز نیم فصل دوم زمان گذشته بود. این بازیکن عنوان کرد که مبلغی را ابتدا به عنوان پیش قرارداد می‌گیرد و سپس به ایران می‌آید همین موضوع موجب شد تا مسوولان پرسپولیس بیش از ۱۵۰ هزار دلار را همان ابتدای کار به این بازیکن بدهند.

این بازیکن در حالی به ایران سفر کرد که به هیچ وجه آماده حضور در مسابقه نبود و اضافه وزن هم داشت، موضوعی که همان زمان «یحیی گل‌محمدی» هم به عنوان سرمربی تیم به وی اشاره کرد.

او در دیدار مقابل الدحیل و الشارجه در لیگ قهرمانان آسیا و دیدار برابر استقلال در لیگ برتر به عنوان بازیکن تعویضی برای پرسپولیس به میدان رفت، اما پس از دیدار با الشارجه در هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا یک روز از سرمربی تیم درخواست مرخصی کرد تا بیشتر در دبی بماند، موضوعی که با موافقت «یحیی گل‌محمدی» همراه شد، اما یک روز مرخصی وی هرگز به پایان نرسید و با وجود گذشت بیش از ۲ ماه هنوز خبری از او نیست.

این بازیکن در بازگشت به بریتانیا هم سر از دادگاه و زندان به اتهام آزار و اذیت نامزد سابق خود درآورد.

سرمربی پرسپولیس همان زمان و پس از ۲ جلسه غیبت این بازیکن او را در اختیار باشگاه قرار داد، چرا که استوکس همان زمان هم از آمادگی لازم برای حضور در ترکیب پرسپولیس برخوردار نبود و بی انضباطی‌های وی موجب شد تا سرمربی تیم به صورت صریح از وی قطع امید کند.

همان زمان مسوولان پرسپولیس عنوان کردند که این بازیکن در صورت غیبت در هر تمرین ۳ هزار دلار و هر بازی ۵۰ هزار دلار باید جریمه شود و بدین ترتیب این مهاجم پرحاشیه غرامت سنگینی را هم باید به باشگاه پرسپولیس پرداخت کند.

در همین حین تغییرات مدیریتی در پرسپولیس شکل گرفت و «محمدحسن انصاری‌فرد» از پرسپولیس رفت تا «مهدی رسول‌پناه» جای وی را در سمت مدیریت باشگاه بگیرد.

نکته جالب در مورد قرارداد استوکس این بود که طبق گفته مدیر حقوقی باشگاه پرسپولیس وکیل او روز گذشته به پرسپولیس نامه‌ای ارسال کرده و ضمن تشکر بابت مرخصی که به وی داده شده، خواهان دریافت ۲۰ هزار دلار دیگر از پرسپولیس شد. خواجوند در بخشی دیگر از صحبت‌هایش عنوان کرد که استوکس بازیکن پرسپولیس است و هنوز اقدامی از سوی باشگاه برای شکایت از این بازیکن صورت نگرفته است.

«مهرداد هاشمی» عضو هیات مدیره باشگاه پرسپولیس هم به صراحت اعلام کرد که «یحیی گل‌محمدی» به صورت رسمی اعلام کرده که استوکس را نمی‌خواهد.

اما اینکه چرا تا کنون اقدامی برای شکایت از استوکس صورت نگرفته جای سوال دارد؟ بازیکنی که هنگام حضور در تمرینات پرسپولیس هم از آمادگی لازم برخوردار نبود چه برسد به اینکه حدود ۳ ماه از تمرینات دور مانده است.

از طرفی دیگر درخواست این بازیکن مبنی بر پرداخت ۲۰ هزار دلار دیگر از قراردادش کمی جالب بود و این سووال را در ذهن هواداران به وجود آورد که نکند پرسپولیس بر خلاف صحبت‌های مطرح شده نتواند از این بازیکن غرامت بگیرد و باید به نوعی غرامت هم بدهد.

«محمدحسن انصاری‌فرد» در شرایطی از سمت خود در مدیرعاملی باشگاه استعفا کرد که چالش‌های زیادی بین او و اعضای هیات مدیره به ویژه «مهدی رسول‌پناه» شکل گرفت. از سویی دیگر استوکس به عنوان یک بازیکن خارجی می‌تواند در صورتی که در زمان تعیین شده در قراردادش پولش را نگیرد، به صورت یک طرفه فسخ کند و مبلغ کامل قراردادش را از پرسپولیس بگیرد.

اینکه باشگاه هنوز برای فسخ یکطرفه از سوی فیفا اقدام نکرده و این موضوع ممکن است هر لحظه پرسپولیس را وارد چالش جدیدی کند. شاید به این خاطر که مدیریت کنونی بخواهد برای اینکه تقصیرها را گردن مدیریت قبلی بیاندازد، هنوز اقدامی در مورد استوکس نکرده است.

درباره مهروطن نیوز

همینطور بررسی کنید

635

کشف گور دسته‌جمعی در غزه

پس از کشف اجساد فلسطینیان با دستبند و چشم بسته در کیسه‌های پلاستیکی در غزه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *