خانه / بانک و بیمه / مشتریان بانکی؛ برای انتقال وجه باید «هدف از انتقال وجه» را در فرم بانک مشخص کنید

مشتریان بانکی؛ برای انتقال وجه باید «هدف از انتقال وجه» را در فرم بانک مشخص کنید

به گزارش مهر وطن نیوز به نقل از مهر،با تصمیم بانک مرکزی، از این پس هر یک از مشتریان نظام بانکی، برای انتقال وجه باید علت انتقال و مورد مصرف را در یکی از آیتم‌ فرم‌های انتقال وجه در شبکه بانکی، اعلام نمایند.

 شعب بانکی این روزها، ساعات شلوغی را می‌گذرانند. روزهایی که بسیاری از مردم با مراجعه به نظام بانکی، کار تسویه حساب‌های پایانی سال خود را انجام داده و به تبع آن، بازار نقل و انتقال وجوه و پرداخت و برداشت وجه در شعب بانک‌ها داغ است.

در این میان، بانک مرکزی نیز برای مبارزه با پولشویی، مسیرهایی را تعریف کرده که از جمله آن ایجاد شفافیت هر چه بیشتر در نقل و انتقالات بانکی است. به نحوی که طی ماههای گذشته تلاش کرده، علاوه بر اینکه سقف تراکنش‌های کارتخوان را در یک روز برای هر مشتری تعیین کرده، با صدور بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌هایی راه را برای نقل و انتقال بین بانکی کنترل شده‌تر کرده است.

این روزها اما مشتریان نظام بانکی با نوع دیگری از خوداظهاری در شعب بانکی مواجه هستند که خود را در نقل و انتقالات پول بین حساب‌ها نشان داده است؛ به نحوی که هر یک از مشتریان اگر بخواهند وجهی را از حساب خود به حساب بانکی فرد دیگری منتقل کنند، باید حتماً هدف از انتقال وجه را هم به شعب بانکی اظهار کنند.

 این روزها مشتریان باید حتماً محل مصرف پول منتقل شده را اعلام نمایند تا در بانک به ثبت رسد. یکی از متصدیان شعب در گفتگو با خبرنگار مهر می‌گوید: این کار سبب خواهد شد تا بانک در صورت لزوم بتواند بررسی‌های لازم را انجام داده و راستی‌آزمایی اظهارات فرد صاحب حساب را صورت دهد.

درباره مهروطن نیوز

همینطور بررسی کنید

635

کشف گور دسته‌جمعی در غزه

پس از کشف اجساد فلسطینیان با دستبند و چشم بسته در کیسه‌های پلاستیکی در غزه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *