خانه / برگزیده / لاریجانی: وام ۱۵ میلیاردی وجود خارجی ندارد
لاریجانی

لاریجانی: وام ۱۵ میلیاردی وجود خارجی ندارد

لاریجانی

به گزارش مهروطن نیوز و به نقل از ایرنا، «علی لاریجانی» ریاست مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز (سه شنبه) در پاسخ به تذکر علی سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس گفت: «چیزی به نام اعتبار یا وام ۱۵ میلیارد دلاری در حال حاضر وجود ندارد که شما اینجا می گویید تا در رسانه‌ها مطرح شود، مسئله نه به دار است و نه به بار.»

وی افزود: «مشکل امروز ما در این مورد این است که اروپایی ها گامی برای حل مشکلات برجام بر نداشته‌اند. در خصوص گام سوم هم به کمیسیون امنیت ملی گفته شده است تا بر روند اجرای صحیح این گام نظارت داشته باشد و اگر شما نقدی دارید به ریاست این کمیسیون منتقل کنید.»

سخنان رئیس مجلس در واکنش به تذکر علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی بیان شد که در تذکری به سخنان لاریجانی در مورد وهن مجلس توسط صدا و سیما به صورت غیر مستقیم اعتراض داشت و از مصادیق وهن مجلس را مواردی چون عدم اجرای برجام و خط اعتباری ۱۵ میلیاردی دانست که به اعتقاد وی نظرات مجلس در این موارد مورد نظر دولت قرار نگرفته است.

خط اعتباری ۱۵ میلیارد دلاری پیشنهادی است که امانوئل مکرون ریاست جمهور فرانسه در گفت و گوی تلفنی با رئیس جمهور کشورمان در جهت رفع خسارات خروج یکجانبه آمریکا از برجام مطرح کرد.
محمدجواد ظریف روز گذشته در نیویورک طی مصاحبه ای با رسانه ها در این موضوع گفت: توافق ۱۵ میلیارد دلاری فقط یکی از چندین خواسته دولت ایران از اتحادیه اروپا و آمریکا است. تهران همچنین می‌خواهد که بتواند نفت خود را فروخته و به درآمدهای ناشی از فروش آن دسترسی داشته باشد. این راهی برای فرانسه – نه تنها فرانسه بلکه اتحادیه اروپا – بود تا پایبندی به برجام را از سر گیرند.

درباره مهروطن نیوز

همینطور بررسی کنید

بازتاب حمله ایران در رسانه‌های خارجی: اسراییل زیر آتش

آغاز حملات پهپادی و موشکی ایران علیه رژیم صهیونیستی در همان دقایق نخست با واکنش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *