خانه / اقتصادی / اقتصادی / فرش پرچم دوم ایران است که نباید به زمین بیفتد

فرش پرچم دوم ایران است که نباید به زمین بیفتد

رئیس اتحادیه صادر کنندگان استان اردبیل با تاکید بر ضرورت برگزاری نمایشگاه فرش دستباف تهران گفت:  نمایشگاه فرش  دستباف تهران، حکم پرچم دوم ایران را دارد که باید در هر شرایطی به اهتزاز در آید.

حسین وثوقی ایرانی در گفتگو با خبرنگار مهر وطن نیوز با اشاره به اینکه نمایشگاه فرش تهران یکی از برندهای شناخته شده در جهان است که قدمتی ۳۰ ساله دارد، اظهار داشت:  برگزاری بدون توقف این نمایشگاه، به معنای تایید و حفظ اعتبار جهانی برندی است که پیوندی جدایی ناپذیر با فرهنگ، ادب و تاریخ ایران دارد.

وی افزود: در شرایطی که بدخواهان این ملت ، سعی دارند از طریق اعمال تحریم، اقتصاد مولد ایران را فلج کنند، برپایی نمایشگاههای تخصصی از جمله نمایشگاه فرش دستباف تهران، بهترین ابزار برای ناکارآمد کردن این تحریم هاست.

وثوقی با بیان اینکه در تمام دنیا، ایران را با فرش و فرش را با ایران می شناسند، گفت: فرش گل سرسبد کالاهای غیر نفتی ایران است که حکایت از سرزندگی و نشاط اقتصاد ایران دارد. از این رو برپایی نمایشگاه فرش دستباف تهران در شرایط تحریم و نیز محدودیت های ناشی از بیماری کرونا، حاوی این پیام است که اقتصاد مولد ایران در هر شرایطی به حیات خود ادامه می دهد.

وی ادامه داد: برپایی این نمایشگاه در شرایطی که اقتصاد  کشور به لحاظ محدودیت های ناشی از کرونا و تحریم ها  دچار رکود شده، می تواند بخشی از تلخی  این رکود را از بین برده و نشاط و انگیزه را به فعالیت های اقتصادی بازگرداند.

به گفته وثوقی اهمیت برپایی نمایشگاه فرش دستباف تهران علاوه بر اثر بخشی وجهه  اقتصادی ایران در سطح جهان، موجب رونق بخشی  اقتصاد داخلی هم می شود.

این فعال صنعت فرش دستباف با بیان اینکه به جرات می توان گفت ۵۰ درصد از فروش های نمایشگاه فرش دستباف تهران داخلی است، اظهار داشت: این حجم از فروش و گردش مالی به طور قطع می تواند بخشی از تحرک و پویایی را به چهره کلی اقتصاد ایران بازگرداند و سبب شود بخشهای مرتبط و متاثر از صنعت فرش ایران هم به حرکت درآیند.

به گفته وثوقی  اهمیت برپایی نمایشگاه فرش تهران برای فعالان این صنعت به اندازه ای است که برخی تجار و بازرگانان  تاریخ وصول و پرداخت چک های خود را با تاریخ برپایی این نمایشگاه تنظیم کرده اند.

وی  در پاسخ به این پرسش که آیا پیش بینی می کنید  در نمایشگاه امسال بازدید کننده و بازرگان خارجی هم حضور داشته باشد، تصریح کرد: قطعا میزان بازدیدهای خارجی از نمایشگاه امسال به دلیل محدودیت های ناشی از بیماری کرونا ، همانند سالهای قبل نیست ولی با توجه به مکاتبات و مراوداتی که با تجار خارجی داریم، مطلع شدیم در صورت برپایی این نمایشگاه برخی از بازرگانان  خارجی و حتی نمایندگان آنها در تهران جهت بازدید و خرید به نمایشگاه خواهند آمد.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی اردبیل در پایان تاکید کرد:  با توجه به شرایط فعلی که اقتصاد ایران با انواع تحریم ها  و محدودیت های ناشی از بیماری کرونا، دست به گریبان است، باید برای برپایی باشکوه و قدرتمندانه  نمایشگاه فرش دستباف تهران بیش از سالهای قبل برنامه ریزی و مدیریت شود تا اقتصاد فرش دستباف برای فعالیت تا یک سال آینده، تازه نفس شود. اغراق نیست اگر بگویم که  نمایشگاه فرش التیام بخش زخمهای صنعت فرش از کرونا و تحریم ها است.

 

درباره الهام نرجه پور

همینطور بررسی کنید

فریب تبلیغاتی دمنوش‌های لاغری/بیماری‌های حاد کبدی از عوارض کاهش وزن سریع

یک متخصص طب سنتی با تاکید بر اینکه افزایش یا کاهش وزن فرایندی تدریجی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *