خانه / برگزیده / ساخت و بومی سازی اسکنر بدن توسط محققان کشور

ساخت و بومی سازی اسکنر بدن توسط محققان کشور

محققان کشور موفق به ساخت و بومی سازی اسکنر بدن مبتنی بر تکنولوژی موج میلی‌متری شدند.

به گزارش مهر وطن نیوز به نقل از دانشگاه صنعتی شریف، پروژه ساخت دستگاه اسکنر بدن( Body Scanner) از سال ۱۳۹۳ با حمایت معاونت پژوهشی دانشگاه صنعتی شریف توسط جمعی از دانشجویان و اعضای هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف آغاز شد. پس از گذراندن فازهای اولیه و اثبات مفهومی، با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نمونه اولیه نخستین دستگاه بومی Body Scanner مبتنی بر فناوری امواج میلی‌متری در سال ۱۳۹۷ تولید شد.

دستگاه اسکنر بدن با استفاده از امواج میلی‌متری با توان بسیار پایین بدون هیچ گونه ضرری برای انسان امکان کشف اشیا ممنوعه مخفی در زیر لباس را فراهم می‌سازد.

عملکرد دستگاه به این صورت است که پس از ورود فرد به دستگاه، عملیات اسکن در ۳ ثانیه انجام شده و حدود ۳ ثانیه بعد توسط یک سامانه هوش مصنوعی بسیار پیشرفته محل شیء مخفی (در صورت وجود) به طور دقیق مشخص می‌شود.

امین خواصی مدیرعامل شرکت تولید کننده اسکنر بدن گفت: دستگاه تصویربرداری موج میلی‌متری برای کاربردهای حفاظتی مبتنی بر تکنولوژی موج میلی‌متری ساخته شده است.

وی در خصوص ماموریت و چشم‌انداز این شرکت گفت: امکان استفاده گسترده از دستگاه تصویربرداری در اماکن و ساختمان‌های مذهبی، دولتی و حتی خصوصی با کاهش قابل توجه هزینه تمام شده برای مصرف کننده، از برنامه‌های این شرکت محسوب می‌شود.

وی در ادامه افزود: کیفیت دستگاه اسکنر بدن نسبت به نمونه‌های خارجی آن بیشتر و قیمت آن نیز مقرون به‌صرفه‌تر است. تاکنون یک نمونه از این دستگاه به یک شرکت دولتی فروخته شده است و در حال انعقاد قرارداد برای فروش ۴ نمونه دیگر به یک شرکت خصوصی هستیم.

این طرح به سرپرستی دکتر مهدی شعبانی، دکتر محمد فخارزاده، دکتر زهرا کاوه‌وش و دکتر امین خواصی در یک شرکت دانش بنیان با هدف توسعه دستگاه‌های تصویربرداری موج میلی‌متری و ارتقای سلامت کارکنان به اجرا در آمده است.

درباره مهروطن نیوز

همینطور بررسی کنید

635

کشف گور دسته‌جمعی در غزه

پس از کشف اجساد فلسطینیان با دستبند و چشم بسته در کیسه‌های پلاستیکی در غزه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *