خانه / استان ها / رئیس سازمان غذا و دارو؛ مردم به تبلیغات سوء توجه نداشته و مصرف شیر را متوقف نکنند
رئیس سازمان غذا و دارو

رئیس سازمان غذا و دارو؛ مردم به تبلیغات سوء توجه نداشته و مصرف شیر را متوقف نکنند

رئیس سازمان غذا و دارو

به گزارش  مهروطن نیوز ، محمدرضا شانه ساز درمورد آلودگی شیر و لبنیات اظهار کرد: یکی از معضلات اساسی کشور پایین بودن سرانه مصرف شیر و لبنیات است و بخش اعظمی از مردم جامعه ما در معرض آسیب کمبود کلسیم هستند.

وی افزود: اینکه با ارائه اعداد و ارقامی گفته می شود میزان آفلاتوکسین در لبنیات و شیر بالا است، درست نیست و فکر می کنیم که اطلاعات رجوع شده بیشتر براساس کار دانشگاهی بوده و مراکز معتبر و رسمی که کار آزمایشگاهی را انجام می‌دهند به هیچ عنوان این اطلاعات را تائید نمی‌کنند.
رئیس سازمان غذا و دارو با تاکید براینکه اطلاعات ارائه شده درمورد میزان آفلاتوکسین لبنیات بطور قطع غلط است، گفت: با توجه به پایین بودن سرانه مصرف شیر در کشور که به کمتر از یک لیوان در روز می رسد نمی توان خطر قطعی ناشی از کمبود مصرف لبنیات که همان پوکی استخوان است را با القای این اطلاعات غلط به یک خطر احتمالی تحت عنوان بالا بودن آفلاتوکسین معاوضه کرد.

وی تصریح کرد: از حدود هفت سال پیش محصولات لبنی به صورت مرتب از این بعد پایش می‌شوند. آمار اداره کل غذا کمتر از ۳٫۵ درصد آلودگی را نشان می‌دهد در حالیکه بسیاری از کشورهای همسایه و کشورهای دیگر میزان آلودگی بسیار بالاتر است.

درباره مهروطن نیوز

همینطور بررسی کنید

بازتاب حمله ایران در رسانه‌های خارجی: اسراییل زیر آتش

آغاز حملات پهپادی و موشکی ایران علیه رژیم صهیونیستی در همان دقایق نخست با واکنش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *