خانه / برگزیده / دامداران روی هر کیلو شیر خام ۳۵۰۰ تومان ضرر می کنند
00

دامداران روی هر کیلو شیر خام ۳۵۰۰ تومان ضرر می کنند

اتحادیه سراسری دامداران در نامه ای به وزیر جهاد از آزادسازی نرخ سبوس و روند تامین نهاده های دامی انتقاد و اعلام کرد که اکنون شیرخام ۳۵۰۰ تومان زیر قیمت تمام شده از دامدار خریداری می شود.

به گزارش خبرنگار مهروطن نیوز، مدیرعامل و نایب رئیس هیأت مدیره اتحادیه سراسری دامداران ایران در نامه‌ای به کاظم خاوازی، وزیر جهاد کشاورزی ضمن انتقاد از آزادسازی نرخ سبوس و عدم ترخیص و تأمین به موقع نهاده‌های دامی عنوان کردند که تصمیمات غیر کارشناسانه موجب افزایش قیمت تمام شده تولید شده و ادامه این روند در نهایت سبب نابودی صنعت دامپروری کشور می‌شود ضمن اینکه قیمت تمام شده شیر با احتساب سود ۱۵ درصد ۸,۵۱۰ تومان است، در حالی که هم اکنون این کالا با میانگین قیمت ۵,۰۰۰ تومان از دامداران خریداری می‌شود.

گرانی سرسام آور علوفه

در حالی که گرانی و کمبود نهاده های دامی و علوفه و افزایش سایر هزینه‌های تولید، دامداران را با چالش جدی مواجه کرده، دولت حاضر نیست از قیمت‌گذاری دستوری دست بردارد. علاوه بر اینکه نرخ مصوب نهاده‌ها افزایش داشته، تمام نهاده مورد نیاز دامداران نیز با نرخ مصوب به دست آنان نمی‌رسد و بخشی از آن را باید از بازار آزاد تأمین کنند. قیمت یونجه امسال به ۵,۰۰۰ تومان رسیده در حالی که در مدت مشابه سال قبل بین ۲۰۰۰ تا ۲,۲۰۰ تومان بوده همچنین قیمت کاه که ارزش غذایی زیادی هم ندارد، سال گذشته ۱,۰۰۰ تومان بوده امسال به حدود ۳,۵۰۰ تومان رسیده و کرایه حمل و نقل و سایر هزینه‌های تولید نیز افزایش سرسام آوری داشته است.

با چنین قیمت‌هایی در بازار نهاده‌های دامی، طبیعی بود که قیمت شیر خام تولیدی توسط دامداری‌ها با افزایش مواجه شود و انتظار این بود که سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان به نمایندگی از دولت، پس از بررسی مستندات، با افزایش معقول و منطقی شیر خام تولیدی توسط دامداری‌ها موافقت کند.

درباره مهروطن نیوز

همینطور بررسی کنید

635

کشف گور دسته‌جمعی در غزه

پس از کشف اجساد فلسطینیان با دستبند و چشم بسته در کیسه‌های پلاستیکی در غزه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *