خانه / اقتصادی / حضور قدرتمندانه در نمایشگاه ایران بیوتی

حضور قدرتمندانه در نمایشگاه ایران بیوتی

بیست و هفتمین نمایشگاه تخصصی محصولات بهداشتی، آرایشی و ماشین آلات وابسته  ” ایران بیوتی کلین” مرداد ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی ایران گشایش می یابد.

دکتر بهمن حسین زاده در گفتگو با خبرنگار مهر وطن نیوز، از برپایی بیست و هفتمین نمایشگاه  ایران بیوتی کلین خبر داد و گفت: در این نمایشگاه انواع محصولات شوینده، پاک کننده، سلولزی، آرایشی، بهداشتی، محافظتی پوست، مو، دهان و دندان، عطر، ادکلن، اسپری خوشبو کننده و محصولات بهداشتی منزل، مواد اولیه و واسطه ای، خدمات بازرگانی، مشاوره‌ای و ماشین آلات وابسته به نمایش در می آیند.

وی افزود: این نمایشگاه که با حضور ۱۷۰ شرکت داخلی برگزارمی شود، تنها برای بازدید متخصصینی است که با ارائه کارت دعوت رسمی از سوی برگزار کنندگان و یا مشارکت کنندگان و بدون پرداخت هیچ وجهی، می توانند از نمایشگاه دیدن کنند.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه  “ایران بیوتی کلین” از تاریخ یکم تا چهارم مردادماه سال جاری برگزار می شود، اظهار داشت: این نمایشگاه در سالن های ۷،۸،۹،۱۰،۱۱،۲۷، ۱۴ و در فضای مفید بیش از۱۰ هزار متر مربع به نمایش برپا می شود.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاههای ج.ا.ایران با بیان اینکه هدف از برگزاری این نمایشگاه در درجه نخست معرفی و شناسایی محصولات جدید به مشتریان است، اظهار داشت: پیش فروش کردن محصولات در نمایشگاه و به روز کردن اطلاعات تولید کنندگان از بازار مصرف و نیز رقبای خود دیگر اهداف  برپایی “ایران بیوتی کلین” است.

به گفته حسین زاده، بازار مصرف محصولات بهداشتی و آرایشی ایران براساس آمارها، گردش مالی بالغ بر ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار دارد که رقم بسیار قابل توجهی است.

وی ادامه داد: از آنجایی که ایران به لحاظ مصرف محصولات بهداشتی و آرایشی هفتمین مصرف کننده در جهان و دومین مصرف کننده در خاورمیانه است، به همین دلیل از ۵ سال پیش به این سو، تولید انواع محصولات بهداشتی و آرایشی در داخل افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه کیفیت محصولات بهداشتی آرایشی بسیار بالاست، اظهار داشت: با وجودی که افزایش تولید در بخش محصولات بهداشتی و آرایشی  در سالهای اخیر، عمری ۵ ساله دارد، ولی سال گذشته ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون دلار از این محصولات به کشورهای همسایه(عراق و افغانستان) و نیز کشورهای افریقایی صادر شد.

این مسئول نمایشگاهی در پاسخ به این پرسش که چه میزان از نیاز بازار داخلی محصولات آرایشی با تولیدات وطنی تامین می شود، گفت: تنها ۳۰ درصد از نیاز بازار داخل با تولیدات ایرانی تامین می شود و متاسفانه ۷۰ درصد از نیاز بازار داخلی به صورت واردات رسمی( ۷ درصد) و قاچاق(۶۳ درصد) تامین می شود.

به گفته مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاهها، آمارهای رسمی حکایت از آن دارد که  حدود ۱۴ میلیون بانوی ایرانی سالیانه  به صورت میانگین بین ۵۰۰ تا یک میلیون تومان صرف خرید محصولات آرایشی و بهداشتی می کنند. به طور قطع با افزایش تولید ، این رقم می تواند در گردونه صنعت داخلی به چرخش دربیاید.

وی همچنین با تاکید بر اینکه برگزاری نمایشگاه  “ایران بیوتی کلین” با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی تایید شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام می شود، اظهار داشت: 

طبق برآوردهای رسمی، جامعه جهانی از جمله کشور عزیزمان ایران، تا مدتی درگیر با شرایط کرونا است و چون اقتصاد تعطیلی بردار نیست، بنابراین نمی توان به دلیل کرونا، نمایشگاهها را تعطیل کرد. ولی میتوان با رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی، این نمایشگاهها را قدرتمندانه برگزار کرد.

وی افزود: در طول سالهای اخیر بر همگان روشن شده که برگزاری نمایشگاههای تخصصی تا چه اندازه در توسعه صادرات غیر نفتی موثر است و با توجه به اینکه در شرایط فعلی، کشور به شدت نیازمند  تولید هدفمند و توسعه صادرات است، بنابراین برپایی نمایشگاههای تخصصی، درواقع  محقق کردن دیدگاه رهبری مبنی بر جهش تولید است.

بدیهی است؛ جهش تولید در سایه توسعه صادرات و یافتن بازارهای جدید صادراتی روی می دهد و به طور قطع این مهم از طریق ابزار قدرتمندی چون  برپایی نمایشگاههای تخصصی ، بدست خواهد آمد.

دکتر حسین زاده با بیان اینکه از چهار ماه پیش تا کنون با راه اندازی ستاد مبارزه با کرونا در نمایشگاه، و صرف ساعتها کار کارشناسی، پروتکل بهداشتی نمایشگاه تدوین شدو به تایید کارشناسان وزارت بهداشت کشور هم رسید، گفت: در حال حاضر این ستاد گزارش های روزانه ای را  به صورت چک لیست از نحوه رعایت پروتکل های بهداشتی، قبل و حین برگزاری، به اینجانب ارسال می کند .

وی در پایان با اعلام حمایت ویژه شرکت سهامی نمایشگاهها از برگزار کنندگان و مشارکت کنندگان نمایشگاههای مختلف  در شرایط کرونا تاکید کرد: شرکت سهامی نمایشگاهها در کنار تمام مجریان و انجمن هایی  است که در شرایط کرونا، نه دست از تولید و معرفی محصولات خود ونه دست از یافتن بازارهای جدید به ویژه بازارهای صادرتی کشیدند.

وی افزود: قطعا این روزهای سخت به پایان خواهد رسید، ولی تجربه همکاری و کمک به یکدیگر در این شرایط برای زمین نماندن فعالیت های مولد، سالیان سال در اذهان جامعه اقتصادی کشور باقی خواهد ماند.

درباره الهام نرجه پور

همینطور بررسی کنید

فریب تبلیغاتی دمنوش‌های لاغری/بیماری‌های حاد کبدی از عوارض کاهش وزن سریع

یک متخصص طب سنتی با تاکید بر اینکه افزایش یا کاهش وزن فرایندی تدریجی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *