خانه / برگزیده / حذف ۳۴ سهمیه پاراالمپیک ایران در بازی های ۲۰۲۰ توکیو
پسهمیه پاراالمپیک

حذف ۳۴ سهمیه پاراالمپیک ایران در بازی های ۲۰۲۰ توکیو

پسهمیه پاراالمپیک

به گزارش مهروطن نیوز و به نقل از مهر،  ۷۳ سهمیه نتیجه حضور ورزشکاران جانباز و معلول و نابینا و کم بینای ایران در میادین انتخابی برای شانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک تا به امروز است.

اولین سهمیه پارالمپیکی ایران برای این بازی‌ها دو سال پیش توسط تیم ملی والیبال نشسته و با قهرمانی در مسابقات جهانی هلند به دست آمد. بعد از آن روند کسب سهمیه توسط ورزشکاران دیگر رشته‌ها دنبال شد و تا فاصله زمانی یکی دو ماه مانده به آغاز بازی‌های پارالمپیک ادامه خواهد داشت.

کسب سهمیه پارالمپیک اگرچه در میادین مورد تأیید کمیته بین المللی پارالمپیک انجام می‌شود اما انجام آن توسط ورزشکاران ایران ملاک قطعی برای اعزام آنها به توکیو نخواهد بود. این موضوعی است که مسئولان کمیته ملی پارالمپیک بارها به آن اشاره و تاکید داشته اند که در اعزام کاروان به توکیو سیاست کیفی گرایی را دنبال می‌کنند.

بر همین اساس کمیته ملی پارالمپیک در فاصله هشت ماه مانده به برگزاری بازی‌های پارالمپیک توکیو، حدود نیمی از سهمیه‌های به دست آمده برای این بازی‌ها را از ترکیب اعزامی کنار گذاشته است.

حذف ۳۴ سهمیه پارالمپیک از ۷ رشته

بررسی‌ها اما نشان داد که فوتبال پنج نفره و ورزشکارانی از دیگر رشته‌ها فاقد شرایط لازم و مصوب برای حضور در پارالمپیک سال آینده تشخیص داده شده و به همین دلیل کمیته ملی پارالمپیک بر روی نام آنها خط قرمز کشیده است.

بر این اساس و از مجموع ۷۳ سهمیه کسب شده برای بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو، ۳۴ سهمیه از ۷ رشته حذف شده اند. این سهمیه‌ها عبارتند از:بسکتبال با ویلچر، فوتبال ۵ نفره، دوو میدانی، شنا، تیرکمان، وزنه برداری و تیراندازی.

تیم ملی فوتبال پنج نفره در حالی از حضور در پارالمپیک توکیو کنار گذاشته شده که بعد از عنوان ششمی در پارالمپیک لندن موفق به کسب مدال نقره در پارالمپیک ریو شد. این تیم مهرماه گذشته از حضور در مسابقات قهرمانی آسیا (تایلند) و به واسطه نایب قهرمانی در این رقابت‌ها صاحب سهمیه شد.

تیم ملی بسکتبال با ویلچر هم آذرماه با کسب مدال برنز مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه (تایلند) سهمیه پارالمپیک را به دست آورد. این تیم در بازی‌های پارالمپیک پکن با مشکلاتی مواجه شد که به واسطه آن ضمن محرومیت از آن دوره بازی‌ها، پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن را هم از دست داد. بسکتبال با ویلچر اما برای پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو صاحب سهمیه شد و در میان ۱۲ تیم شرکت کننده در این بازی‌ها جایگاه دهم را به دست آورد.

درباره مهروطن نیوز

همینطور بررسی کنید

635

کشف گور دسته‌جمعی در غزه

پس از کشف اجساد فلسطینیان با دستبند و چشم بسته در کیسه‌های پلاستیکی در غزه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *