خانه / برگزیده / تنش بین رژیم صهیونیستی و روسیه بالا گرفت
456

تنش بین رژیم صهیونیستی و روسیه بالا گرفت

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی ضمن اعتراض شدید به صحبت های همتای روس خود، سفیر مسکو در سرزمین های اشغالی را برای شفاف سازی و ارائه توضیح احضار کرد.

به گزارش مهروطن نیوز، رسانه‌های رژیم صهیونیستی امروزدوشنبه از عصبانیت مقامات این رژیم از اظهارات «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه خبر دادند.

تایمز اسرائیل در همین رابطه گزارش داد که «یائیر لاپید» وزیر خارجه این رژیم اظهارات لاوروف مبنی بر اینکه «آدولف هیتلر» رهبر آلمان نازی خون یهودی در رگ‌هایش داشته است و خود یهودیان بدترین یهودستیزان هستند را محکوم کرد.

وی در این باره گفت: این یک اظهار نظر نابخشودنی، یک رسوایی و اشتباه تاریخی وحشتناک است و ما انتظار عذرخواهی داریم.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی همچنین ادامه داد که «آناتولی ویکتوروف» سفیر روسیه در سرزمین‌های اشغالی برای یک گفتگوی به زعم وی نه چندان آسان احضار خواهد شد.

طبق اعلام وزارت خارجه رژیم صهیونیستی، ویکتوروف برای گفتگویی جهت شفاف سازی فراخوانده شده است.

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در این باره نوشت که سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه روز یکشنبه گفته است که این واقعیت که «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین یهودی است، وجود عناصر نازی در کشورش را نفی نمی‌کند.

لاوروف در مصاحبه‌ای با تلویزیون ایتالیا،، با اشاره به کسانی که در کارخانه فولاد «آزوفستال» در شهر ماریوپل در اوکراین حضور دارند، آمریکا و کانادا را به آموزش «شبکه های نئونازی» که اکنون در صفوف ارتش اوکراین هستند، متهم کرد.

وی گفت: نشریاتی وجود دارد که تأیید می‌کنند که آمریکایی‌ها و به‌ویژه کانادایی‌ها نقشی پیشرو در آماده‌سازی زیرمجموعه‌های فوق رادیکال و به طورکاملا آشکاری نئونازی برای اوکراین داشتند.

اظهرات لاوروف پس از آن بیان می‌شود که پیشتر یائیر لاپید آشکارا مدعی شده بود که روسیه در حال انجام جنایات جنگی در اوکراین است.

درباره مهروطن نیوز

همینطور بررسی کنید

635

کشف گور دسته‌جمعی در غزه

پس از کشف اجساد فلسطینیان با دستبند و چشم بسته در کیسه‌های پلاستیکی در غزه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *