خانه / برگزیده / تراشیدن موی سر با نمره چهار از سربازی حذف شد
تراشیدن موی سر

تراشیدن موی سر با نمره چهار از سربازی حذف شد

رئیس اداره سرمایه انسانی ستاد کل نیروهای مسلح از حذف الزام سربازان به تراشیدن موی سر در دوره آموزشی و دوران خدمت سربازی خبر داد.

به گزارش مهر وطن نیوز و به نقل از ایسنا، سردار موسی کمالی در این باره گفت: سربازان یکی از مهمترین ارکان توان رزم نیروهای مسلح و بنیه دفاعی کشور هستند و آخرین یافته‌های علمی نیز نشان می‌دهد که سبب نشاط، انگیزه و ارتقاء توان در نیروهای مسلح شده‌اند که در همین راستا نیز نیروهای مسلح خود را ملزم به حمایت و پشتیبانی از سربازان می‌داند.

کمالی با بیان اینکه سربازی در گذشته همواره با تراشیدن موی سر همراه بوده است، گفت: این امر در سال‌های بسیار دور به منظور رعایت بهداشت فردی و … انجام می شد و اجباری بود اما در حال حاضر با توجه به ارتقاء بهداشت فردی و امکانات مناسب در یگان‌های نیروهای مسلح و همچنین در راستای خوشایند سازی و افزایش نشاط سربازان، الزام تراشیدن موی سر برای سربازان حذف شد.

حذف تراشیدن موی سر با نمره چهار

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه دیگر هیچ الزامی برای تراشیدن موی سر از سوی سربازان وجود ندارد گفت: تراشیدن موی سر با نمره چهار از سربازی حذف شد و از این به بعد نمره موی سر کارکنان وظیفه دارای مدرک دیپلم و پایین‌تر در مراکز آموزشی ۱۰ و سرباز و سرجوخه در حین خدمت ۱۰ تا ۱۶ خواهد بود.

وی اضافه کرد: همچنین سربازان دارای مدرک فوق دیپلم و بالاتر نیز نمره موی سرشان در مراکز آموزشی ۱۶ و افسر و درجه دار در حین خدمت نیز ۱۶ تا ۲۰ خواهد بود.

کمالی درباره اینکه آیا کسی می‌تواند موی سر خود را با نمره چهار بتراشد؟ اظهارکرد: دیگر الزامی در این زمینه وجود ندارد و اما اگر کسی قصد چنین کاری را داشته باشد، مانعی ندارد.

وی در مورد مدل دادن به موی سر نیز گفت: مدل‌های نامتعارف ممنوع بوده و نباید در دوران سربازی موی سر به چنین شکلی اصلاح شود و مدل اصلاح باید ساده باشد.

درباره مهروطن نیوز

همینطور بررسی کنید

635

کشف گور دسته‌جمعی در غزه

پس از کشف اجساد فلسطینیان با دستبند و چشم بسته در کیسه‌های پلاستیکی در غزه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *