خانه / برگزیده / تجمع دامداران سراسر کشور در مقابل قوه قضاییه
15

تجمع دامداران سراسر کشور در مقابل قوه قضاییه

تجمع دامداران برای رسیدگی به وضع نابسامان دامپروری کشور امروز در برابر قوه قضائیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهروطن نیوز، یک خیابان پایین تر از بلوار کشاورز، خیابان طالقانی قرار داد که وزارت جهاد کشاورزی در آن واقع شده که به گفته دامداران، ساختمان های عریض و طویل این وزارتخانه که زمین آن سانتی قیمت دارد جز خرج برای مردم و بخش کشاورزی کشور هیچ منفعتی نداشته و ندارد.

در تجمع امروز در مقابل ساختمان قوه قضاییه ؛ خواسته های دامداران تماماً به حق و از آنجا که نهاد دولت و مسئولان اقتصادی آن وقعی به این خواسته ها نگذاشتند ، آنان مجبور شدند تا به مسئولان قوه قضاییه و ریاست قاطع آن حجت الاسلام رئیسی پناه ببرند .

دامداران می گویند ؛ سالهاست تولیداتشان را دلالان ارزان می خرند و گران به مردم می فروشند و همین امر موجب شده تا بسیاری از فعالان مجبور شوند کسب و کار چندین ساله خود را تعطیل کنند. تعطیلی این کسب و کار، رشد بیکاری را به وجود آورده و از طرف دیگر زمینه را فراهم کرده تا واردات شدت بگیرد که نتیجه اش ضرر مردم است.

به هر حال دامداران با تجمع در مقابل ساختمان قوه قضاییه از ریاست این قوه تقاضا کردند برای جلوگیری از ورشکستگی صنعت دامپروری کشور نسبت به موارد زیر دستور مقتضی صادر فرمایند.

  • ورود و بازرسی به مراحل توزیع نهاده ها
  • نظارت و برخورد با کارخانه های فروش کنجاله ، کلزا، تخم پنبه و غیره
  • شناسایی و محاکمه عوامل دست های پنهان در عرضه نهاده های دامی در بازار
  • محاکمه عوامل واردات گوشت گرم و سرد به کشور

این گزارش حاکی است، برآورد کارشناسی شده نشان می دهد که قیمت تمام شده یک کیلو شیر خام با قیمت ۲ کیلو جو برابری می کند. این در حالی است که قیمت یک کیلو جو در حال حاضر ۳۵۰۰ تومان و قیمت یک کیلو شیر خام هم در همین حدود است .

 محمد رضا محمدی یکی از دامداران که از شیراز در این تجمع شرکت کرده بود به خبرنگار مهروطن گفت؛ سوء مدیریت در عرصه دامداری کشور باعث شده تا تولید دچار مشکل شود و تحریم هرگز در این مشکلات نقشی نداشته است.

دامدار دیگری عنوان کرد؛ دو وزارتخانه جهاد کشاورزی و صنعت و معدن در حال حاضر مانع از توزیع نهاده ها با قیمت مصوب هستند و خودسرانه نهاده ها را که با ارز ۴۲۰۰ تومان به کشور وارد شده تا ۳ برابر قیمت مصوب به دامدار عرضه می کنند .

وی افزود: اگر مسئولان تا دو ماه دیگر برای بهبود وضع دامداری کشور آستین بالا نزنند به طور قطع سفره مردم ما بعد از آن خالی از مواد پروتئینی مانند شیر و گوشت خواهد شد.

درباره مهروطن نیوز

همینطور بررسی کنید

فریب تبلیغاتی دمنوش‌های لاغری/بیماری‌های حاد کبدی از عوارض کاهش وزن سریع

یک متخصص طب سنتی با تاکید بر اینکه افزایش یا کاهش وزن فرایندی تدریجی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *