خانه / اقتصادی / بانک مرکزی پرونده افزایش نرخ سود بانکی را بست
00

بانک مرکزی پرونده افزایش نرخ سود بانکی را بست

سرمایه‌گذاران، سپرده‌گذاری بانکی را محلی مطمئن و کم‌ریسک برای دارایی‌های خود می‌دانند و منتظر بودند با وضعیت کنونی بورس، بانک مرکزی افزایش نرخ بهره را اعمال کند، اما این پرونده هم بسته شد.

به گزارش مهروطن نیوز، عبدالناصر همتی می‌گوید که افزایش نرخ بهره بانکی در شرایط کنونی به عنوان ابزار مهار تورم استفاده نخواهد شد و باید به روش‌های دیگری متوسل شد. این سخنان رئیس کل بانک مرکزی در شرایطی است که برخی کارشناسان پیشنهاد می‌دادند با افزایش نرخ سود بانکی، بار دیگر جذابیت بانک‌ها به عنوان پارکینگ نقدینگی افزایش یابد. مردم هم امید داشتند بخشی از ضرر و زیان‌های ناشی از سرمایه‌گذاری در بورس طی ماه‌های گذشته، با این اقدام جبران شود.

عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی شب گذشته با انتشار پیامی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت که افزایش نرخ سود بانکی سیاستی نیست که توفیق قطعی داشته باشد و بر همین اساس بانک مرکزی به دنبال روش‌های دیگری برای کاهش فشار تورمی در بازارها است.

در این میان، به موازات این اعلام سیاستگذار پولی، بانک‌ها خود برای جذب منابع بیشتر تلاش‌هایی را شروع کرده‌اند که بر مبنای آن، بتوانند منابع بیشتری را از مردم جذب کنند. به همین دلیل گمانه‌زنی‌ها نسبت به افزایش غیررسمی سود بانکی نیز قوت گرفته است. یک مدیر نظام بانکی در گفتگو با خبرنگار مهر می‌گوید: با توجه به اینکه دولت بنایی برای افزایش نرخ سود بانکی ندارد و از سوی دیگر، بسیاری از منابع مالی هم اکنون سرگردان برای ورود به بازارهای جدید هستند، برخی بانک‌ها تلاش‌های خود برای جذب این سپرده‌ها را آغاز کرده‌اند تا بلکه بتوانند بخشی از این منابع را جذب کنند.

او می‌افزاید: برخی از شعب بانکی به صورت زیرپوستی کار جذب سپرده‌ها با نرخ‌هایی بالاتر از نرخ مصوب را آغاز کرده و تلاش دارند تا با در نظر گرفتن برخی مشوق‌ها برای متصدیان شعب خود، به جذب سپرده بیشتری بپردازند که البته اگر این حرکت عام شود، حتماً باید خود را در آمار آتی بانک مرکزی مبنی بر جذب سپرده‌های بانکی نشان دهد.

درباره مهروطن نیوز

همینطور بررسی کنید

فریب تبلیغاتی دمنوش‌های لاغری/بیماری‌های حاد کبدی از عوارض کاهش وزن سریع

یک متخصص طب سنتی با تاکید بر اینکه افزایش یا کاهش وزن فرایندی تدریجی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *