خانه / برگزیده / بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی در راه ایران
44

بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی در راه ایران

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در اطلاعیه‌ای از سفر تیمی از کارشناسانش به ایران برای «بررسی مسائل پادمانی باقی‌مانده» خبر داد.

به گزارش مهروطن نیوز به نقل از شبکه راشا تودی نوشت، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد ه است که تیمی از کارشناسانش را جهت حل‌وفصل مسئله «ذرات اورانیوم یافت شده در محل‌های اعلام نشده» به ایران می‌فرستد.

آژانس این سفر را روز پنج‌شنبه اعلام کرده و تاریخ آن را ۱۸ دسامبر[۲۷ آذر] و هدف آن را «پرداختن به مسائل پادمانی باقی‌مانده» اعلام کرد.

این سفر بر «ذرات اورانیوم متعدد با منشاء انسانی» در سه محل گزارش‌ شده در سال ۲۰۱۹ معطوف خواهد بود. ادعا می‌شود که این سه محل پیش‌تر به آژانس اعلام نشده‌اند.

سخنگوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ایران چهارشنبه گذشته تایید کرد که تیم فنی این آژانس هفته آینده جهت حل‌وفصل مسائل پادمانی به ایران سفر خواهد کرد.

یک سخنگوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: تیم فنی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تاریخ ۱۸ دسامبر ۲۰۲۲(یکشنبه ۲۷ آذر ) به دعوت ایران و با هدف رسیدگی به مشکلات پادمانی باقی‌مانده که پیش‌تر توسط گروسی، مدیرکل آژانس اتمی گزارش شده بودند، به تهران سفر خواهد کرد.

محمد اسلامی، رییس سازمان انرژی اتمی نیز پیش‌تر در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران با اعلام این که مسئولان آژانس در روزهای آینده به ایران می‌آیند گفت: تعاملات‌ ما با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برقرار است و امیدواریم در جهت رفع این موانعی که وجود دارد، گامی به جلو برداشته شود.

درباره مهروطن نیوز

همینطور بررسی کنید

635

کشف گور دسته‌جمعی در غزه

پس از کشف اجساد فلسطینیان با دستبند و چشم بسته در کیسه‌های پلاستیکی در غزه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *