خانه / برگزیده / ایران جامعه بین المللی را علیه تحریم های یکجانبه فراخواند

ایران جامعه بین المللی را علیه تحریم های یکجانبه فراخواند


به گزارش مهر وطن نیوز و به نقل از ایرنا، محمد خزاعی عصر چهارشنبه به وقت محلی در نشست تامین مالی توسعه که در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار شد، این مطلب را مطرح کرد.
وی با اشاره به مشکلات روزافزون فراروی چندجانبه گرایی و نظام چندجانبه اقتصادی، تجاری و مالی، افزود: اینگونه اقدامات یکجانبه، برخلاف حقوق بین الملل و منشور ملل متحد، ناقض حق توسعه و مانع دستیابی کشورها به توسعه پایدار اقتصادی و اجتماعی است.
نماینده پیشین ایران در سازمان ملل متحد با تاکید بر اهمیت تجارت بین المللی به عنوان پیشرانه توسعه، تقویت نظام چندجانبه باز، قانونمند، غیر تبعیض آمیز، برابر، فراگیر و شفاف تجاری جهانی با مشارکت عادلانه و برابر همه کشورها را ضروری دانست و اظهار کرد: فرآیند الحاق کشورهای درحال توسعه فارغ از ملاحظات سیاسی به سازمان تجارت جهانی تسریع شود.
خزاعی همچنین موانع موجود بر سر راه انتقال دانش و فناوری های نوین به کشورهای درحال توسعه را مانع دستیابی به اهداف توسعه پایدار دانست و اضافه کرد: استفاده از منابع بین المللی توسعه برای ریشه کنی فقر در جهان الزامی است.
وی اظهار کرد: سیاست توسعه ای منوط به رعایت اولویت های ملی و راهبردهای توسعه ای ملی کشورها است. از این رو، توجه به واقعیت های ملی و نیز اصل مسئولیت های مشترک اما متفاوت ضرورت اجتناب ناپذیر است.
اجلاس سالانه تامین مالی توسعه از ۲۶ لغایت ۲۹ فروردین ماه در چارچوب شورای اقتصادی- اجتماعی سازمان ملل متحد در نیویورک در حال برگزاری است و وزرای اقتصاد، دارایی و توسعه کشورها در این اجلاس شرکت دارند.
یک روز از این اجلاس به بحث و تبادل نظر میان کشورهای عضو با نمایندگان بانک جهانی، صندوق بین المللی پول و سازمان تجارت جهانی اختصاص یافته است.

درباره مهروطن نیوز

همینطور بررسی کنید

بازتاب حمله ایران در رسانه‌های خارجی: اسراییل زیر آتش

آغاز حملات پهپادی و موشکی ایران علیه رژیم صهیونیستی در همان دقایق نخست با واکنش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *