خانه / استان ها / اولین سایت تولید بذر گیاهان دارویی کشور در شهرستان نظرآباد افتتاح شد
10

اولین سایت تولید بذر گیاهان دارویی کشور در شهرستان نظرآباد افتتاح شد

با آغاز هفته دولت اولین سایت مکانیزه و مدرن تولید بذور گواهی شده گیاهان دارویی کشور با حضور ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان البرز و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نظرآباد و مسئولین این شهرستان در شرکت عمران و آبادی بستان با هدف اجرای تولید ۳۰۰ تن بذر گیاهان دارویی و کشت گیاهان دارویی در اراضی کشاورزی این سایت  افتتاح شد .

به گزارش خبرنگار مهروطن نیوز، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز، راه اندازی اولین سایت تولید بذر گیاهان دارویی در استان البرز را دستاوردی مهم قلمداد کرد و افزود: در استان البرز ۳۰۱ هکتار سطح زیر کشت گیاهان دارویی وجود دارد و در این استان حدود ۶۶۲ تن محصول تولید می شود که ارزش اقتصادی آن بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال است . 

موسوی گفت : در استان البرز زمینه کشت گیاهان دارویی به شدت فراهم می باشد و این امر ناشی از این است که این استان مرکز علم و فناوری و آموزش و ترویج فناوری بخش کشاورزی کشور است و بیش از ۸۰ درصد تحقیقات بخش کشاورزی در استان البرز صورت می گیرد .

وی تصریح کرد: در استان البرز ۶۶۰۷ واحد تولیدی اعم از دامداری ، باغداری ، صنایع تبدیلی و گلخانه و فعالیت های مختلف وجود دارد که ۶۴۰۰ واحد آنها فعال است . چیزی بالغ بر ۸۵ درصد که حاکی از آب و خاک بهینه و همچنین نیروی کار ماهر و وجود تولید کنندگان و باغداران و دامداران نمونه در سطح استان است.

 شهرستان نظرآباد قطب تولید نشا مکانیزه کشور

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نظرآباد ضمن گرامیداشت هفته دولت، افتتاح و توسعه پروژه های اقتصادی در این شهرستان را گامی موثر در ایجاد اشتغالزایی دنست و افزود: با توسعه پروژه  های اقتصادی و افتتاح این پروژه ها در هفته دولت زمینه اشتغالزایی ۳۱ نفر مستقیم و ۲۲۴ نفر غیر مستقیم در این شهرستان فراهم خواهد شد .

مهندس بدرزاده گفت: شهرستان نظرآباد در تولید محصولات زراعی ، دامی ، باغی ، انواع نشا ، انواع نهال ، گل و گیاهان دارویی دارای عملکرد مطلوب و قابل توجهی می باشد . این در حالی است که سطح زیر کشت محصولات زراعی شهرستان ۲۲۳۳۳ هکتار و سطح محصولات باغبانی ۱۹۰۰ هکتار و سطح گلخانه ۶۹ هکتار می باشد .

وی تصریح کرد : شهرستان نظرآباد با تولید ۲۳۷۲۵۰ تن شیر خام مقام اول در تولید شیر استان البرز را دارد که حدود ۵۷ درصد از کل تولید استان را شامل می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نظرآباد  با تاکید بر اینکه نظرآباد قطب تولید نشا مکانیزه کشور است ،گفت: افتتاح اولین سایت تولید بذر گیاهان دارویی در شهرستان نظرآباد امری مهم در تولید گیاهان دارویی کشور است که چشم انداز روشنی برای بخش کشاورزی شهرستان  خواهد بود.لازم به ذکر است با توجه به وجود پتانسیل های فنی و نیروی انسانی و مراکز تحقیقاتی و گستردگی اراضی کشاورزی،  شهرستان نظرآباد به قطب تولید بذر در کشور مبدل می شود و در حال حاضر در این شهرستان سالانه به میزان ۲۲۰۰ تن بذر گندم و جو تولید می گردد.

بدرزاده افزود: غلبه بر محدودیت منابع آبی ، ایجاد اشتغال مناسب ، دارا بودن ظرفیت فرآوری و تبدیل ایجاد ارزش افزوده مناسب از اهداف تدوین الگوی کشت مطرح بوده که برای رسیدن به این مهم تولید بذر کمی و کیفی و گواهی شده گیاهان دارویی از زیر ساخت های اساسی توسعه مزارع گیاهان دارویی می باشد.

بر اساس این گزارش ، شرکت عمران و آبادی بستان در سال ۱۳۵۲ تاسیس و عمده فعالیت آن در بخش کشاورزی و دامپروری و همچنین پرورش ماهی و تولید قارچ می باشد . این شرکت با بهره گیری از اراضی قابل کشت و با بهره برداری از سیستم آبیاری تحت فشار و همچنین استفاده از سیستم طیف یا قطره ای آبیاری  توانسته به توسعه بخش کشاورزی شهرستان کمک کند و در سال زراعی جدید با کمک سازمان جهاد کشاورزی به تولید بذر گیاهان تخصصی پرداخته است و موفق به راه اندازی اولین سایت تولید بذر گیاهان دارویی  در شهرستان نظرآباد گردیده است.

درباره مهروطن نیوز

همینطور بررسی کنید

635

کشف گور دسته‌جمعی در غزه

پس از کشف اجساد فلسطینیان با دستبند و چشم بسته در کیسه‌های پلاستیکی در غزه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *