خانه / برگزیده / انهدام ۱۲۹۰ باند قاچاق مواد مخدر

انهدام ۱۲۹۰ باند قاچاق مواد مخدر

به گزارش مهر وطن نیوز، رئیس پلیس مواد مخدر نیروی انتظامی گفت: در سال ٢٠١٧ میلادی بیش از ۵٠٠ تن انواع مواد مخدر در کشور کشف، توقیف و ضبط شده و تعداد هزار و ٢٩٠ باند و شبکه مواد مخدر نیز شناسایی، منهدم و با عوامل آنها برخورد شده است.

 سردار مسعود زاهدیان روز دوشنبه در حاشیه«همایش ابعاد مختلف تولید و انحراف پیش سازها» در جمع خبرنگاران افزود: کشفیات نیروی انتظامی از ابتدای امسال تاکنون، ۴٠٣ تن انواع مواد مخدر بوده است که این میزان کشفیات در سطح دنیا طی سالیان گذشته بی سابقه است.
وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان پرچمدار مبارزه با مواد مخدر در دنیا و بزرگترین کاشف این مواد به شمار می آید و در این راستا هم شهدا و جانبازان بسیاری در راه مبارزه با مواد مخدر داشتیم.
پلیس مبارزه با مواد مخدر درباره مهمترین موانع موجود در امر مبارزه با مواد مخدر گفت: مسأله بغرنج تولید و کشت در افغانستان هر سال پیچیده تر شده است.
وی یادآور شد: از سال ٢٠٠١ که نیروهای غربی برای تامین امنیت و مبارزه با مواد مخدر در افغانستان حاضر شدند تولید ١٨۵ تن آن زمان امروز به ٩ هزار تن رسیده است و این مسأله نشانگر این است که نه تنها غربی ها حضور موثری نداشتند بلکه به نظر می رسد که در افزایش تولید مواد مخدر دست داشتند.
زاهدیان گفت: ما باید مرزهای خود را محکم کنیم، برنامه‌ پیشگیری از اعتیاد را در سطح کشور ارتقا دهیم و تجهیزات و امکاناتی که می تواند در امر کنترل معابر و محورهایی که در آنها قاچاق مواد مخدر شکل می گیرد، تامین کنیم.
وی خاطرنشان کرد: جامعه جهانی تا امروز نقش لازم برای تامین نیازهای مبارزه با مواد مخدر ایفا نکرده است و به کمک های ناچیز در مقاطع خاص بسنده کرده است.
رئیس پلیس مواد مخدر با اشاره به تحریم ها افزود: برخی اقداماتی که باید در امر مبارزه از سوی سایر کشورها انجام می شد، به دلیل تحریم ها حذف شده است و ایران به تنهایی در این زمینه فعالیت می کند.
زاهدیان درباره تجهیزات موادیاب اظهارداشت: این تجهیزات نیاز ما است و تحریم های آمریکا علیه ایران تجهیزات مواد یاب را هم شامل می شود و چون ممکن است این مسأله در امر مبارزه با مواد مخدر تاثیر منفی بگذارد، آن وقت باید مواد مخدر را کیلو کیلو در اروپا جمع کنند.
«همایش ابعاد مختلف تولید و انحراف پیش سازها اعم از روشهای شناسایی و کشف و راه های مقابله با آن» امروز-دوشنبه- با حضور سردار مومنی، جانشین فرمانده نیروی انتظامی، سردار زاهدایان رئیس پلیس مبارزه مواد مخدر ناجا، نماینده دفتر مقابله با مواد مخدر سازمان ملل متحد در تهران، معاونان دبیر کل ستاد مباره با مواد مخدر و نمایندگان کشورهای عضو کنفرانس بین‌المللی تعامل و اعتماد سازی در آسیا (CICA) تشکیل شد.

درباره مهروطن نیوز

همینطور بررسی کنید

635

کشف گور دسته‌جمعی در غزه

پس از کشف اجساد فلسطینیان با دستبند و چشم بسته در کیسه‌های پلاستیکی در غزه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *