خانه / برگزیده / انقراض نسل مردان تا پنج میلیون سال آینده!

انقراض نسل مردان تا پنج میلیون سال آینده!

یک دانشمند استرالیایی اخیرا مدعی شده که گونه نر انسان، پنج میلیون سال آینده منقرض شده و این فرآیند احتمالا از هم اکنون آغاز شده است.

به گزارش مهر وطن نیوز و به نقل از دیلی ساینس ، پروفسور جنی گریوز، یکی از تاثیرگذارترین دانشمندان استرالیا در دانشگاه کانبرا بر این باور است که زنان در رقابت میان جنسیت‌ها، به قطعی‌ترین شیوه ممکن برنده خواهند شد.

به گفته وی، شکنندگی ذاتی کروموزوم جنسی مردانه، کروموزوم جنسی Y، بدین معنی است که مردان به سوی انقراض در حرکت هستند.

پیش‌بینی گریوز به تعداد ژنهای درون کروموزومهای جنسی زن و مرد اشاره دارد. کروموزوم زنانه X از حدود ۱۰۰۰ ژن سالم یا بیشتر برخوردار است و همچنین زنان و دختران دارای دو کروموزوم زنانه هستند.

کروموزوم Y به همان نسبت همتای مونث خود دارای ژن بوده اما طی صدها میلیون سال این میزان در انسان مدرن بسیار کاهش یافته است.

این امر شامل ژن SRY (توالی ویژه کروموزوم Y) یا همان سوئیچ برجسته مردانه هم شده که پسر یا دختر بودن جنین را تعیین می‌کند.

همچنین در حالیکه زنان از دو کروموزوم X‌ برخوردارند، مردان تنها یک کروموزوم Y دارند که قابلیت ترمیمی را که همتای زنانه داشته، ندارد و از این رو زودتر تحلیل می‌رود.

این در حالیست که کارشناسان دیگر مردان را دلگرمتر می‌کنند. پروفسور رابین لاول‌بج، کارشناس کروموزوم جنسی موسسه ملی تحقیقات پزشکی در لندن اظهار کرده که کروموزوم مردانه در حداقل ۲۵ میلیون سال اخیر هیچ ژنی را از دست نداده و جای نگرانی نیست.

پروفسور کریس میسون از دانشگاه کالج لندن اطمینان داده که حتی اگر این کروموزوم در چند میلیون سال آینده از بین برود، دنیای پزشکی از زمان زیادی برای جایگزین درمانی برخوردار خواهد بود.

پروفسور گریوز نیز از راه‌حل‌های خود می‌گوید. وی اظهار کرده هنگامی که کروموزوم Y به چند قسمت تقسیم می‌شود، یک کروموزوم دیگر می‌تواند جای آنرا گرفته و به تولید گونه‌های جدید انسان منجر شود.

این امر در حال حاضر در دنیای طبیعت رخ داده که در آن یک موش خاردار ژاپنی توانست با وجود فقدان این کروموزوم زنده بماند.

درباره مهروطن نیوز

همینطور بررسی کنید

635

کشف گور دسته‌جمعی در غزه

پس از کشف اجساد فلسطینیان با دستبند و چشم بسته در کیسه‌های پلاستیکی در غزه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *