خانه / برگزیده / امکان صدور گواهی کدپستی الکترونیکی و غیر حضوری فراهم شد
478

امکان صدور گواهی کدپستی الکترونیکی و غیر حضوری فراهم شد

امکان صدور گواهی کدپستی ده رقمی به صورت الکترونیکی و غیرحضوری در سامانه پست، فراهم شد.

به گزارش مهروطن نیوز به نقل از شرکت ملی پست، کاوه دولتی مدیر کل جغرافیایی و اطلاعات مکانی شرکت ملی پست گفت: در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی خود در کمک به افزایش سلامت شهروندان و مقابله با ویروس کرونا، بیش از پیش به دنبال الکترونیکی کردن خدمات خود و کاهش ترددهای شهروندان هستیم.

وی افزود: با ایجاد امکان صدور گواهی کدپستی ده رقمی به صورت الکترونیکی، تمامی افراد حقیقی و حقوقی می‌توانند گواهی کدپستی خود را بدون مراجعه حضوری به واحدهای پستی دریافت کنند.

دولتی تاکید کرد: گواهی کدپستی نیاز به داشتن مهر پست ندارد و مردم می‌توانند این گواهی را با مراجعه به سامانه شرکت پست و با استفاده از اینترنت شخصی یا هر جای دیگری دریافت کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه صفر تا صد دریافت گواهی کدپستی الکترونیکی است، بنابراین متقاضیان می‌توانند پرینت (گواهی) دریافت شده از سامانه که حاوی بارکد ۲۰ رقمی است را به سازمان‌ها و دستگاه‌های مربوطه تحویل دهند زیرا که ملاک اعتبار گواهی، داشتن این بارکد یونیک است.

به گفته مدیر کل جغرافیایی و اطلاعات مکانی شرکت ملی پست، شرکت‌ها و سازمان‌ها با دریافت گواهی کدپستی خدمت گیرنده، می‌توانند به وب سرویس صحت سنجی که در اختیار دارند مراجعه کرده و تاییدیه اعتبار بارکد درج شده در گواهی را دریافت کنند.

وی بر تداوم برنامه‌های پست در تسهیل دریافت گواهی کدپستی ده رقمی تاکید کرد و افزود: پرتال جامع GNAF نیز به زودی با هدف ارائه خدمات مرتبط با سرویس‌های دولت به مردم، دولت به کسب و کارها و دولت به دولت به صورت یکجا، راه اندازی خواهد شد.

درباره مهروطن نیوز

همینطور بررسی کنید

فریب تبلیغاتی دمنوش‌های لاغری/بیماری‌های حاد کبدی از عوارض کاهش وزن سریع

یک متخصص طب سنتی با تاکید بر اینکه افزایش یا کاهش وزن فرایندی تدریجی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *