خانه / برگزیده / افزایش طول عمر موش ها با عصاره هسته انگور
14

افزایش طول عمر موش ها با عصاره هسته انگور

در یک مطالعه جدید، محققان دارویی جدید را بر اساس بخشی از عصاره هسته انگور شناسایی کردند که با موفقیت طول عمر موش ها را افزایش داده است.

به گزارش مهروطن نیوز به نقل از مدیکال نیوز، پیری یک فاکتور پرخطر کلیدی برای طیف وسیعی از مشکلات سلامت است که تا حدی به دلیل تجمع سلول‌های پیر در بدن فرد است.

در سال‌های اخیر، محققان گروهی از داروها به نام senolytics را شناسایی کرده‌اند. این داروها می‌توانند سلول‌های پیر را در آزمایشگاه و در مدل‌های حیوانی از بین ببرند و به طور بالقوه تعداد بیماری‌های مزمنی را که با افزایش سن و افزایش طول عمر ایجاد می‌شوند، کاهش دهند.

در مطالعه اخیر، محققان مؤسسه سلامت و تغذیه شانگهای چین بخشی از عصاره هسته انگور را به عنوان یک ماده بالقوه مؤثر شناسایی کردند و از آن برای افزایش طول عمر موش‌ها استفاده کردند.

در این مطالعه، دانشمندان سنولیتیک جدیدی را شناسایی کردند که از عصاره هسته انگور به دست می‌آید و به نام پروسیانیدین C۱ (PCC۱) شناخته می‌شود.

بر اساس داده‌های موجود قبلی، PCC۱ در مهار اثرات سلول‌های پیر در غلظت‌های پایین و نابودی انتخابی سلول‌های پیر در غلظت‌های بالاتر، مؤثر بود.

محققان در درمان موش‌ها با PCC۱ مشاهده کردند، سلول‌های پیر و نشانگرهای زیستی کمتری در ارتباط با سلول‌های پیر داشتند.

تیم تحقیق تعداد قابل توجهی از سلول‌های پیر را در کلیه‌ها، کبد، ریه‌ها و پروستات موش‌های مسن پیدا کردند. اما درمان با PCC۱ این روند را معکوس کرد.

همچنین در موش‌های تحت درمان با PCC۱، قدرت گرفتن اشیا، حداکثر سرعت راه رفتن، استقامت آویزان ماندن، استقامت روی تردمیل، سطح فعالیت روزانه و تعادل بهبود یافت.

محققان دریافتند که موش‌های تحت درمان با PCC۱ به طور متوسط ۹.۴ درصد بیشتر عمر کردند.

درباره مهروطن نیوز

همینطور بررسی کنید

بازتاب حمله ایران در رسانه‌های خارجی: اسراییل زیر آتش

آغاز حملات پهپادی و موشکی ایران علیه رژیم صهیونیستی در همان دقایق نخست با واکنش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *