خانه / برگزیده / استفاده از طلا در درمان سرطان

استفاده از طلا در درمان سرطان

به گزارش مهر وطن نیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ،«علیرضا صلابت» عضو پارک علم و فناوری استان مرکزی گفت: شرکت دانش بنیان پارک علم و فناوری استان مرکزی در راستای انجام تحقیقات کاربردی، موفق به دستیابی دانش فنی تهیه محلول‌های کلوئیدی حاوی نانومیله‌های طلای عامل دار شده زیست سازگار و پایدار در محیط آبی و واسطه‌های بیولوژیکی شده است.

وی ادامه داد: این محصول دانش بنیان با نام تجاری GNTC-M۱۲۰ دارای کاربری متنوعی به ویژه در فرآیند درمان سرطان و همچنین در انتقال دارو است.

عضو هیات علمی دانشگاه اراک گفت: این محصول دانش بنیان در بسته‌های یک تا ۱۰ میلی لیتری با کمتر از یک سوم قیمت نمونه خارجی و کیفیت مشابه در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرد.

عضو هیات علمی دانشگاه اراک گفت: بازه زمانی که برای مطالعات تحقیقی و دستیابی به این دانش فنی صرف شده ۲ سال است.

صلابت ادامه داد: انحصار دانش کلوئید نانومیله‌های عامل دار شده طلا با کاربری پزشکی تا پیش از این در کشور‌های اروپایی و آمریکا بود و اکنون این شرکت دانش بنیان در استان مرکزی توانسته به این فرمولاسیون دست یابد.

وی گفت: تحریم‌های ظالمانه دشمنان علیه ایران دستیابی به این محصول را برای مصرف کنندگان مشکل کرده بود، اما تولید نمونه داخلی آن شرایطی را مهیا که مصرف کنندگان پس از سفارش در مدت یک هفته می‌توانند محصول مورد نیاز خود را تحویل بگیرند.

از مجموع ۷۸ شرکت دانش بنیان در استان مرکزی ۴۹ شرکت در پارک علم و فناوری استان مستقر است.

درباره مهروطن نیوز

همینطور بررسی کنید

635

کشف گور دسته‌جمعی در غزه

پس از کشف اجساد فلسطینیان با دستبند و چشم بسته در کیسه‌های پلاستیکی در غزه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *