خانه / استان ها / آغاز پیک سوم کرونا در مازندران با ۴ شهر قرمز
245

آغاز پیک سوم کرونا در مازندران با ۴ شهر قرمز

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ضمن تاکید بر لزوم کنترل مرزهای کشور و رصد ویروس جدید کرونا که اروپا را در بر گرفته است، در عین حال از روند نزولی کووید۱۹ در کشور خبر داد.

به  گزارش مهروطن نیوز، دکتر علیرضا رئیسی با اشاره به برگزاری پنجاه و یکمین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: در این جلسه وضعیت ایران و جهان مورد بررسی قرار گرفت و بویژه وضعیت ویروس انگلیسی که اروپا را در بر گرفته است و موج وحشتی در اروپا به راه انداخته است را مورد بررسی قرار دادیم.

وی افزود: این ویروس تنفسی است و به هر کشوری می‌تواند سرایت کند و حتی خبرهایی به دستمان رسیده است که در ترکیه هم این ویروس دیده شده است. بنابراین در کنترل مرزهای هوایی، دریایی و زمینی باید بیش از قبل دقت کنیم. اما در هر حال چه جهش ویروس خارجی باشد و چه جهش در داخل رخ داده باشد باید پروتکل‌ها را رعایت کرده، از حضور در تجمع خودداری کرده، ماسک بزنیم، از حضور در جمع بپرهیزیم؛ زیرا حضور در جمع و مهمانی‌ها می‌تواند عامل اساسی انتقال بیماری باشد. با وجود آنکه مناسبتهای مختلفی را پشت سر گذاشتیم و پیش رو داریم هم مردم و هم مسئولین این نکات را بسیار رعایت کردند.

رعایت ۸۶ درصدی پروتکل های ضد کرونا

روند نزولی بیماری در کشور

وی افزود: میزان رعایت پروتکل‌ها در کشور به بالای ۸۶ درصد رسیده است و این یعنی داریم به این سبک از زندگی عادت می‌کنیم که تنها راه مقابله با ویروس کرونا همین است. خوشبختانه در سطح کشوری روند بیماری نزولی است و نسبت به حدود پنج هفته قبل میزان بستری در بیمارستان‌ها تقریبا یک چهارم و مرگ و میر کمتر از یک سوم شده است‌ و این آمار بسیار درخشان است که نتیجه رعایت مردم است.

پیک سوم کرونا در مازندران و چهار شهر قرمز در این استان

رییسی با بیان اینکه در استان مازندران به نوعی پیک سوم بیماری آغاز شده است، اظهار کرد: بنابراین اکثر شهرهای استان درگیر هستند. ۴ شهر قرمز در کشور داریم که مربوط به استان مازندران است، سوادکوه شمالی، ساری، آمل و رامسر همچنان قرمز هستند و نیاز به مراقبت بیشتر دارند.

۴۰۱ شهر زرد و ۴۳ شهر نارنجی

۱۸ شهر نارنجی در استان مازندران

وی ادامه داد: خوشبختانه ۴۰۱ شهر زرد و ۴۳ شهر نارنجی داریم که حدود ۱۵ تا ۱۸ شهر نارنجی در استان مازندران است. شهر لاهیجان در استان گیلان نیز نیاز به مراقبت بیشتر دارند و همه شهرهای استان مازندران هم مراقبت بیشتر می‌خواهند و امیدواریم با همکاری مردم این موج را هم کنترل کنیم.

کوچکترین عادی انگاری خطرناک است

معاون وزیر بهداشت تاکید کرد: با توجه به تغییر شرایط از نارنجی به زرد باید توجه کنیم که کوچک ترین غفلت، تغییر و عادی انگاری خطرناک است و می‌تواند شرایط را تغییر دهد. ویروس بسیار قابل سرایت است و اگر دقت نشود ممکن است درگیر موج بعدی شویم.

وی گفت: علاوه بر تشکر از مردم، مسئوبین و کادر درمان باید از کسبه و اصناف تشکر ویژه کنیم که علی‌رغم فشارهای اقتصادی با ما همراهی کردند. پس همه ما باید رعایت کنیم تا شهرهای زرد تغییر رنگ ندهد و محدودیت مشاغل مجددا بازنگردد. اگر رعایت کافی صورت نگیرد ممکن است خدایی نکرده شاهد موج بعدی بیماری در بهمن ماه و یا اسفندماه باشیم‌.

وی در خاتمه با بیان اینکه طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با قدرت در حال اجرا است، تصریح کرد: همکاری خوبی میان سازمان‌های مردم نهاد، بسیج، هلال احمر و… در جریان است و کار بزرگی در حال رقم خوردن است‌ و این حرکت عظیم ملی سازماندهی شده در مقابل بیماری می‌تواند در حفظ و بهبود شرایط موجود موثر باشد که خبرهای تکمیلی از نتایج این طرح در هفته‌های آینده به اطلاع مردم خواهد رسید.

درباره مهروطن نیوز

همینطور بررسی کنید

635

کشف گور دسته‌جمعی در غزه

پس از کشف اجساد فلسطینیان با دستبند و چشم بسته در کیسه‌های پلاستیکی در غزه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *