خانه / استان ها / آغاز بارش باران و برف در ۱۴ استان
بارش برف

آغاز بارش باران و برف در ۱۴ استان

بارش برف

 بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی کشور امروز و فردا در اکثر مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم است و در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

از بعدازظهر پنجشنبه تا دوشنبه در سواحل دریای خزر و اردبیل ابرناکی،‌ بارش متناوب باران،‌ وزش باد شمالی و کاهش تدریجی دمای ۵ تا ۷ درجه‌ای پیش‌بینی شده است.

جمعه با ورود سامانه بارشی به غرب کشور در استان‌های ایلام ، لرستان، کرمانشاه،‌ خوزستان، همدان و چهارمحال و بختیاری بارش‌ها آغاز می‌شود. سازمان هواشناسی کشور اعلام کرده شنبه آینده بارش‌ها به کل نوار غربی، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین و البرز و همچنین دامنه‌های زاگرس مرکزی در غرب اصفهان، فارس ، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد گسترش می‌یابد.

بارش‌ها در استان‌های لرستان،‌ شمال خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه و قزوین شدت بیشتری خواهد داشت. روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده با تشدید این سامانه بارشی در شمال خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، جنوب همدان و کرمانشاه بارش شدت خواهد داشت و به مناطقی از مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های تهران و سمنان گسترش می‌یابد.

سازمان هواشناسی از بارش برف در ارتفاعات البرز و ارتفاعات زاگرس مرکزی طی روز جمعه و طی روزهای شنبه تا دوشنبه در دامنه‌های زاگرس مرکزی در استان‌های واقع در غرب و شمال‌غرب کشور و در جنوب و جنوب‌غرب رگبار، رعد و برق و وزش باد خبر داده است.

درباره مهروطن نیوز

همینطور بررسی کنید

635

کشف گور دسته‌جمعی در غزه

پس از کشف اجساد فلسطینیان با دستبند و چشم بسته در کیسه‌های پلاستیکی در غزه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *