خانه / استان ها / ۵ نمره منفی به همراه جریمه برای تردد در خط اظطرار در تونل ها و بزرگراه ها
00

۵ نمره منفی به همراه جریمه برای تردد در خط اظطرار در تونل ها و بزرگراه ها

کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ اعلام کرد که تردد از خط اضطرار در بزرگراه‌ها و تونل‌های شهری علاوه بر جریمه مشمول پنج نمره منفی نیز خواهد بود.

به گزارش مهروطن نیوز، سرهنگ رابعه جوانبخت با بیان اینکه خط ویژه در واقع مسیر مشخص و کانالیزه‌شده‌ای است که برای استفاده از حمل و نقل عمومی در نظر گرفته شده است، گفت: برخی سازمان‌ها و ارگان‌ها نیز مجوز عبور در برخی از مقاطع آن را دارند و محل آن مشخص است. همچنین ورودی و خروجی‌های خط ویژه با تابلوها کاملا مشخص است و اگر کسی به این خط ورود کند ماموران پلیس با این تخلف برخورد کرده و اعمال قانون می‌کنند.

کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه خط اضطرار با خط ویژه فرق دارد، ادامه داد : خط اضطرار خطی است که فقط و فقط برای تردد خودروهای امدادی در نظر گرفته شده است تا در مواقع خاص بتوانند با استفاده از آن وظیفه اصلی خود را در کمترین زمان ممکن انجام دهند. در همین راستا نیز برخورد با تخلفات ورود به خط اضطرار است که شدیدتر از برخورد با خط ویژه است زیرا راننده‌ای که به خط اضطرار ورود و قانون شکنی می‌کند علاوه بر جریمه‌ای که به او تعلق می‌گیرد پنج نمره منفی نیز برای وی ثبت می‌شود.

جوانبخت افزود: این موضوع نشان می‌دهد که رانندگان نباید این مسیر را از آن خود کنند چرا که از اهمیت بسیاری برخوردار است و برای امدادرسانی به آحاد جامعه در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد :پلیس برای برخورد با هنجارشکنی‌ها و قانون‌شکنی‌ها حاضر است و یکی از کدهای تخلفی که پلیس راهور تهران بزرگ با آن برخورد می‌کند و مورد اعمال قانون قرار می‌دهد، ورود خودروها به خطوط ویژه و اضطرار است.

جوانبخت گفت : علیرغم اینکه تخلفات ورود خودروها به خطوط ویژه و اضطرار با دوربین انجام می‌شود، بسیاری از رانندگان این مسئله را رعایت نمی‌کنند و پلیس هم به این دلیل که می‌خواهد تذکر داده شود، در بسیاری از مقاطع مانند تونل نیایش با موتورسیکلت‌ها و خودروهایی که این قانون شکنی را انجام می‌دهند برخورد می‌کنند. این خط فقط و فقط برای عبور وسایل امدادی است نه اینکه رانندگان به اصطلاح زرنگ از آن استفاده کنند.

درباره مهروطن نیوز

همینطور بررسی کنید

635

کشف گور دسته‌جمعی در غزه

پس از کشف اجساد فلسطینیان با دستبند و چشم بسته در کیسه‌های پلاستیکی در غزه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *