خانه / برگزیده / ۱۱ توصیه مهم به معامله گران بورس/ راههای کسب سود بیشتر از خرید سهام

۱۱ توصیه مهم به معامله گران بورس/ راههای کسب سود بیشتر از خرید سهام

سرمایه‌گذاری در بورس اصولی دارد که اگر آن‌ها را رعایت کنید، شانس موفقیت بیشتر و احتمال زیان کم خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهروطن نیوز، اگر می‌خواهید سهام شرکت‌های مختلف را معامله کرده و از این طریق در بورس سرمایه‌گذاری کنید، توصیه می‌کنیم به مواردی که در ادامه می‌آید توجه کنید.

۱ – اگر افزایش مستمر قیمت سهام شرکتی در حد مجاز حجم مبنا مثلاً روزانه سه درصد دلایل اقتصادی و مالی مطمئنی نداشته باشد، ریسک خرید این اوراق بالا خواهد بود؛ زیرا ممکن است جوسازی‌ها، شایعات و اقدامات برنامه‌ریزی شده گروهی از سهامداران و سرمایه‌گذاران عمده به‌قصد فروش سهام بعد از افزایش‌های کاذب دلیل افزایش‌های اخیر سهام باشد.

۲- استفاده از اهرم مالی و استقراض برای خرید سهام درجه ریسک سرمایه‌گذار را افزایش می‌دهد؛ بنابراین سرمایه‌گذاران ریسک‌گریز که فاقد سرمایه کافی هستند، نباید با استقراض اقدام به خرید سهام کنند.

۳- سرمایه‌گذاران با تجربه می‌دانند که نباید همه سرمایه‌ خود را در یک سبد سرمایه‌گذاری کنند.

۴- سرمایه‌گذارانی که اطلاع از بازار یا شرکت خاصی ندارند و خبره مالی نیستند، حتماً سرمایه‌گذاری غیرمستقیم انجام دهند؛ یعنی بخشی از سهام صندوق‌های مشترک سرمایه‌گذاری را خریداری کرده یا در سبدی از اوراق بهادار سرمایه‌گذاری کنند.

افق سرمایه‌گذاری خود را حداقل سه ماه در نظر بگیرید و نگران نوسانات کوتاه‌مدت و روزانه نباشید.

۵- کسانی که فاقد اطلاعات مالی از شرکت‌های بورسی هستند، ترجیحاً سهام شرکت‌های کوچک با مالکیت متمرکز را خریداری نکنند؛ زیرا امکان دستکاری قیمت سهام شرکت‌های کوچک بیشتر از شرکت‌های بزرگ است.

۶- در زمان رکود بورس، خرید سهام شرکت‌های تولیدی و صنعتی بهتر از سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری است؛ البته به‌استثنای شرکت‌هایی که سبد سهام خوبی دارند.

۷- در زمان رونق بورس، اگر سبد شرکت‌های سرمایه‌گذاری خوب و متنوع باشد، احتمالاً بازدهی بیشتری نسبت به شرکت‌های تولیدی حاصل خواهد شد.

۸- برای افراد غیرحرفه‌ای، خرید سهام شرکت‌های بزرگ کم ریسک‌تر است.

۹- افراد غیرحرفه‌ای بهتر است سهام با درصد شناوری آزاد بالایی را خریداری کنند، زیرا احتمال دستکاری قیمت در آن کاهش می‌یابد.

۱۰- در زمان رکود بورس، خرید اوراق مشارکت بهتر از خرید یک سهم است.

۱۱- افق سرمایه‌گذاری خود را حداقل سه ماه در نظر بگیرید و نگران نوسانات کوتاه‌مدت و روزانه نباشید.

درباره مهروطن نیوز

همینطور بررسی کنید

635

کشف گور دسته‌جمعی در غزه

پس از کشف اجساد فلسطینیان با دستبند و چشم بسته در کیسه‌های پلاستیکی در غزه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *