خانه / جامعه / وام قرض الحسنه فرزندآوری در مرحله پرداخت
574

وام قرض الحسنه فرزندآوری در مرحله پرداخت

بانک مرکزی اعلام کرد: با گذشت تنها پنج روز کاری از ابلاغ بخشنامه ثبت‌نام از متقاضیان دریافت وام قرض‌الحسنه فرزندآوری به شبکه بانکی، پرداخت این تسهیلات در برخی بانک‌ها آغاز شده است.

به گزارش مهروطن نیوز و به نقل از بانک مرکزی، بر اساس اعلام بانک مرکزی از ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ تاکنون ۱۹۰ هزار نفر در سامانه ‎بانک مرکزی ثبت‌نام کردند که حدوداً ۱۹ هزار نفرشان از استان تهران هستند.

در همین زمان کوتاه پنج روزه کاری از ابلاغ و ثبت‌نام، حتی در استان‌های کردستان، لرستان، آذربایجان غربی و مرکزی؛ تعدادی از ‎ تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری هم توسط بانک‌ها به متقاضیان پرداخت شد.

بانک‌ها طبق قانون ملزم به رعایت دستورالعمل تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری مربوطه هستند. بر این اساس برای فرزندانی که از سال ۱۴۰۰ به بعد به دنیا آمده اند تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری، به ازای فرزند اول ۲۰۰ میلیون ریال و به ازای فرزند دوم ۴۰۰ میلیون ریال و به ازای فرزند سوم ۶۰۰ میلیون ریال و به ازای فرزند چهارم ۸۰۰ میلیون ریال و به ازای فرزند پنج به بعد ۱٫۰۰۰میلیون ریال؛

در مورد تولد فرزندان دوقلو و بیشتر به ازای هر فرزند یک وام تعلق می گیرد و ترتیب تولد لحاظ می گردد. بانک مرکزی موظف است با همکاری سازمان ثبت احوال کشور سامانه ای به منظور ثبت نام و مدیریت فرآیندهای پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری ایجاد کند.”

درباره مهروطن نیوز

همینطور بررسی کنید

258

اعمال یک ماه کاهش خدمت سربازان ماهر در سال جاری

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح از اعمال یک ماه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *