خانه / استان ها / نقدینگی مشکل تولیدکنندگان شیر و گوشت کشور
88

نقدینگی مشکل تولیدکنندگان شیر و گوشت کشور

تامین نقدینگی برای تهیه نهاده های دامی، مهمترین مشکل دامداران است که در کشور شیر و گوشت تولید می کنند.

به گزارش خبرنگار مهروطن نیوز، دامدارانی که شیرخام به کارخانه های لبنی تحویل می دهند وجه شیر را ۴۵ تا ۶۰ روز دریافت می کنند و این در حالی است که خرید نهاده ها به صورت نقدی است و حدود یک ماه طول می کشد نهاده ها به دست تولید کننده برسد .

مهندس علیرضا امراه زاده مدیرعامل تعاونی دامداران صنعتی نظرآباد در ارتباط با مشکل نقدینگی دامداران گفت: در شرایط فعلی دامدار باید برای خرید ۳ ماه نهاده دامی نقدینگی داشته باشد تا بتواند دامداری را اداره کند .

وی یادآور شد : سهمیه جو، ذرت و سویا در نظر گرفته شده برای هر راس دام شیری ۵۰ تا ۷۰ درصد است که کمبود آن توسط دامدار از طریق بازار آزاد تهیه می شود و دامدارانی هستند که به دلیل نداشتن نقدینگی و طلب کاری از کارخانه های لبنی به دلالان روی می آورند .

مدیرعامل تعاونی دامداران صنعتی شهرستان نظرآباد افزود: پیشنهاد ما این است ، همانطور که نهاده ها از طریق بازارگاه به صورت نقدی عرضه می شود ، شیر خام نیز از طریق بازارگاه به صورت نقدی انجام شود تا موجبات بالا رفتن نقدینگی دامداران فراهم شود .

مهندس امراه زاده همچنین به قیمت گوساله پرواری اشاره کرد و گفت : شرکت پشتیبانی امور دام کشور ، گوساله پرواری نر را پایین تر از قیمت تمام شده خریداری می کند و این مسئله موجب شده تا رغبت پرواربندی تقلیل یابد .

وی تصریح کرد: چنانچه هزینه های تمام شده برای یک کیلو شیر و گوشت و تخصیص درصدی سود معقول درنظر گرفته شود ، قطعاً رشد خوبی در این بخش را شاهد خواهیم بود به شرط اینکه تعیین قیمت تمام شده با حضور نمایندگان دامداران صورت بگیرد نه افراد غیر مرتبط با صنعت دامپروری کشور .

درباره مهروطن نیوز

همینطور بررسی کنید

بازتاب حمله ایران در رسانه‌های خارجی: اسراییل زیر آتش

آغاز حملات پهپادی و موشکی ایران علیه رژیم صهیونیستی در همان دقایق نخست با واکنش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *