خانه / برگزیده / میانسالان کمبود ویتامین D را جدی بگیرند
11

میانسالان کمبود ویتامین D را جدی بگیرند

نتایج یک مطالعه تازه تایید می کند که کمبود ویتامین D می تواند عملکرد عضلات و ماهیچه ها در افراد میانسال را مختل سازد.

متخصصان استرالیایی اظهار داشتند: کمبود سطح ویتامین D در جریان خون می تواند تاثیر منفی بر عملکرد ماهیچه ها به ویژه در افراد میانسال داشته باشد که دلیل آن کاهش تولید انرژی است.

متخصصان در بررسی روی موشهای آزمایشگاهی مشاهده کردند: موشهایی که دچار کمبود ویتامین D بوده اند حدود ۴۰ درصد با کاهش عملکرد میتوکندریایی در عضلات مواجه بودند که بر توانایی آنها در تبدیل انرژی از غذا تاثیر گذاشته و در نهایت عملکرد و روند بهبود عضلات را محدود کرده است.

میتوکندری ها، اجزای سلولی هستند که انرژی حاصل از غذا را فرآوری کرده و ممکن است برای عملکرد بهینه به ویتامین D نیاز داشته باشند.

یافته های بدست آمده نشان می دهد: پیشگیری از کمبود ویتامین D در افراد میانسال می تواند به حفظ قدرت و عملکرد ماهیچه ای آنان کمک کرده و از تحلیل رفتن ماهیچه ها ناشی از افزایش سن جلوگیری کند. هرچند لازم است تحقیقات بیشتری در این زمینه انجام شود.

به گزارش مهروطن نیوز به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس، در این بررسی محققان به مطالعه تاثیر کمبود ویتامین D ناشی از نوع رژیم غذایی بر عملکرد میتوکندریایی در عضلات پرداختند. آنها پس از گذشت سه ماه مشاهده کردند که عملکرد میتوکندریایی در عضلات حدود ۳۷ درصد مختل شده است هرچند مشخص نیست چگونه کمبود این ریزمغذی، این فرایند را مختل کرده است.

درباره مهروطن نیوز

همینطور بررسی کنید

635

کشف گور دسته‌جمعی در غزه

پس از کشف اجساد فلسطینیان با دستبند و چشم بسته در کیسه‌های پلاستیکی در غزه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *