خانه / برگزیده / ملاک قبولی آزمون وکالت میانگین وزنی نمرات تراز است/ قانون برای همه لازم الاجرا است

ملاک قبولی آزمون وکالت میانگین وزنی نمرات تراز است/ قانون برای همه لازم الاجرا است

نمایندگان مجلس در موافقت با طرح استفساریه تعیین کردند که در آزمون وکالت، میانگین وزنی نمرات ترازشده مطابق شاخص‌های آماری در آزمون سراسری که توسط سازمان سنجش آموزش کشور اعمال می شود،ملاک است.

معاون اول قوه قضاییه در خصوص تعیین تکلیف آزمون وکالت گفت: این موضوع امروز تعیین تکلیف می‌شود، اگر مجلس قانونی را که ابهام دارد تفسیر کند و شورای نگهبان تأیید کند برای همه لازم الاجرا است.

به گزارش مهروطن نیوز، حجت‌الاسلام محمد مصدق معاون اول قوه قضائیه در حاشیه اولین جشنواره تجلیل از کارکنان ساعی زندان‌های سراسر کشور در جمع خبرنگاران درپاسخ به این سوال که به گفته پلیس برخی از سارقان سوابق متعددی از سرقت دارند و به طور مثال ۴۰ تا ۵۰ بار سابقه دارند و احکامی که برای آنها در نظر گرفته می‌شود بازدارنده نیست، گفت: این گزارشات که مطرح می‌شود درست نیست و کسی که به طور مثال ۵۰ بار سابقه دارد قانون اجازه نمی‌دهد که آزاد شود.

وی افزود: با این حال ممکن است یک نفر در زندان بگوید متنبه شدم و آزاد شود و بعداً در جامعه مرتکب جرم شود. الحمدلله پلیس به وظایف خود بسیار خوب عمل می‌کند ولی باید مجدانه عمل کند. قوه قضائیه با افرادی که آرامش جامعه را برهم می‌زند به جد برخورد می‌کند و پلیس هم باید با جدیت با این افراد برخورد کند تا جامعه به آرامش برسد.

معاون اول قوه قضائیه گفت: امروز تکلیف روشن می‌شود، نظر من این است که مجلس قانونی را اگر ابهام دارد تفسیر کند و شورای نگهبان تأیید کند برای همه لازم الاجرا است و کسی حق ندارد تمکین نکند.

معاون اول قوه قضائیه گفت: ابهامی در این رابطه مطرح است که امروز مجلس در این زمینه جلسه دارد و ابهام را رفع می‌کند و بعد هم مصوبه مجلس به تأیید شورای نگهبان می‌رسد و بعد برای همه از جمله قوه قضائیه لازم الاجرا است.

درباره مهروطن نیوز

همینطور بررسی کنید

بازتاب حمله ایران در رسانه‌های خارجی: اسراییل زیر آتش

آغاز حملات پهپادی و موشکی ایران علیه رژیم صهیونیستی در همان دقایق نخست با واکنش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *