خانه / برگزیده / روحانی ؛ بودجه سال ۹۹ بودجه مقابله با تحریم خواهد بود
رئیس جمهوری

روحانی ؛ بودجه سال ۹۹ بودجه مقابله با تحریم خواهد بود

رئیس جمهوری

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز یکشنبه هنگام تقدیم لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ کشور به مجلس شورای اسلامی در جمع نمایندگان با بیان اینکه بودجه سال آینده، بودجه استقامت و مقابله با تحریم خواهد بود، گفت: دشمنان در طرح شکست اقتصاد ایران اسلامی ناکام مانده اند و دولت طبق خواست مردم و مجلس در اقتصاد کلان گام‌های قابل ملاحظه‌ای برداشته و کشور در مسیر توسعه و رونق است.

رییس جمهوری با تشکر از هیأت رئیسه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، گفت: خداوند بزرگ را سپاسگزارم که همانند ۲ سال گذشته، امسال در سومین بودجه‌ای که تقدیم مجلس می‌شود، دولت توانست لایحه بودجه را در موعد قانونی مشخص آماده و تقدیم مجلس شورای اسلامی کند.

روحانی همزمانی تقدیم لایحه بودجه سال ۹۹ با ایام شعف ملت و نمایندگان آنان برای حضور در انتخابات یازدهمین دور مجلس شورای اسلامی را به فال نیک گرفت و اظهار امیدواری کرد با حضور پرشور مردم بهترین‌ها برای مجلس شورای اسلامی توسط ملت شریف انتخاب شوند و مجلس یازدهم همانند مجالس گذشته بتواند مسیر و راه خود را که قرآن مشخص کرده است، اجرا و عملیاتی کند.

رئیس جمهوری افزود: همه نمایندگان مجلس میراث‌دار شخصیت‌هایی چون شهید مدرس، ‌آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، شهدای عزیز مجلس شورای اسلامی و همه خادمان و مخلصانی خواهند بود که طی این ۱۰ دوره در مجلس خدمت کرده‌اند.

روحانی با بیان اینکه سال گذشته و هنگام تقدیم لایحه بودجه سال ۹۸ در سخت‌ترین شرایط تحریم بودیم، خاطرنشان کرد: در محضر شما وعده دادیم که دولت همه توان و امکان خود را بکار خواهد گرفت و در کنار استواری ملت بزرگ ایران و ارکان دیگر نظام از جمله مجلس شورای اسلامی، خواهد توانست بودجه را محقق سازد و تا امروز چنین بوده است.

بودجه سال ۱۳۹۹ بودجه ایستادگی و استقامت در برابر تحریم است

روحانی در ادامه به ویژگی‌های بودجه سال آینده اشاره کرد و گفت: بودجه سال ۹۹ مانند امسال، بودجه ایستادگی و استقامت برابر تحریم است این بودجه به دنیا اعلام می کند که به رغم تحریم، کشور را مخصوصا از لحاظ نفت اداره خواهیم کرد.
وی افزود: تقریبا بودجه سال ۹۹ با شرایطی که پیش بینی کردیم خیلی به نفت اتکا ندارد و نمایندگان در جدول‌ها خواهند دید که درآمدی که برای نفت خام و گاز در نظر گرفته شده است با مقداری که در بودجه عمرانی پیش بینی کرده ایم اگر همه آنها حاصل شوند تقریب همه آنها نزدیک هم است.
روحانی گفت: اگر هم حاصل نشود بودجه عمرانی ما جلو است، ۷۰هزار میلیارد تومان اعتبار بودجه عمرانی برای سال آینده مد نظر قرار گرفته است؛ از ابتدای دولت تدبیر و امید از ۱۱ هزارمیلیارد تومان اعتبار در سال ۱۳۹۱ به تدریج به هفتاد هزار میلیارد تومان در سال آینده رسیده ایم.
رییس دولت دوازدهم گفت: بودجه عمرانی کشور در ۶ سال گذشته بیش از ۶ برابر شده است و امیدوارم در بخش عمرانی طرح هایی که مد نظر است را اجرایی کنیم.
وی خاطرنشان کرد: همه طرح‌های مهم کشور در سال آینده اجرا و عملیاتی خواهد شد طرح هایی که برای غرب کشور و مناطق گرمسیری مد نظر داشتیم که بخش بیشتر آن اجرا شد و بخشی از آن باقیمانده است که تا پایان دولت دوازدهم عملیاتی خواهد شد که به معنای یک تحول بزرگ در بخش کشاورزی است.

روحانی گفت: خودکفایی ما در زمینه غذایی در آغاز دولت یازدهم ۵۷ درصد بوده است و امروز بالای ۷۳ درصد است و پیش بینی ما این است تا پایان سال آینده خودکفایی ما در مواد غذایی به ۸۲ درصد برسد.
رییس جمهوری در بخش دیگر از سخنانش با تاکید بر اینکه روند خودکفایی و خوداتکایی در بسیاری از محصولات کشاورزی را به عنوان یک تحول بزرگ در این بخش در سال آینده ادامه می دهیم، گفت: ما طرح هایی را برای سامانه‌های نوین آبیاری کشور داریم، قبل از دولت یازدهم کل سامانه آبیاری نوین کشور یک میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار بوده و امروز ۲ میلیون ۳۰۰ هزار هکتار از این سامانه پیاده شده است و تا آخر دولت دوازدهم به ۲ برابر خواهد رسید که معنای انتخاب مسیر صحیح در بخش کشاورزی و آب و سد سازی و فاضلاب و در بخش‌های زیرساختی کشور است.

درباره مهروطن نیوز

همینطور بررسی کنید

635

کشف گور دسته‌جمعی در غزه

پس از کشف اجساد فلسطینیان با دستبند و چشم بسته در کیسه‌های پلاستیکی در غزه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *