خانه / برگزیده / راهکاری برای جلوگیری از هک شدن اطلاعات موبایل
12

راهکاری برای جلوگیری از هک شدن اطلاعات موبایل

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که ناخواسته بر روی لینک آلوده‌ای که از طریق پیامک برایتان ارسال شده است کلیک کرده باشید؛ اما راهکار جلوگیری از سرقت اطلاعات موبایل چیست؟

به گزارش مهروطن نیوز،«هک» با لینک‌های آلوده یکی از روش‌های هک گوشی و یا سیستم‌های رایانه‌ای است که کلاهبرداران در این روش کاربران را ترغیب می‌کنند تا بر روی لینک‌های آلوده کلیک کنند. در این روش، هکر با استفاده از روش‌هایی که به مهندسی اجتماعی مشهور است، اقدام به جذب کاربر برای کلیک روی لینک آلوده می‌کند.

به طور مثال هکر با ترفندهایی از جمله «پرونده اغتشاشات شما تشکیل شده است»، «برای شما پرونده قضائی تشکیل شده است» و… برای قربانی به نوعی دام پهن می‌کند و از آن طریق او را مجاب می‌کند که روی لینک مخرب کلیک کند.

پس از کلیک روی این لینک برنامه‌ای در پشت پرده اقدام به سرقت اطلاعات کاربر می‌کند و می‌تواند تلفن همراه شما را به زامبی تبدیل کند و برای تمام مخاطبان شما پیامک ارسال کند و شما را از مالباخته به متهم تبدیل کند!

سردار وحید مجید رئیس پلیس فتا راهکاری برای جلوگیری از سرقت اطلاعات تلفن همراه افرادی که ناخواسته بر روی لینک‌های آلوده کلیک می‌کنند، پیشنهاد داد و گفت: اگر تلفن همراه فردی آلوده شد آن فرد می‌تواند به قسمت تنظیمات تلفن همراه خود مراجعه کند و بعد از آن به قسمت اپلیکیشن‌ها برود و دسترسی‌های را بررسی کند.

وی افزود: در این قسمت باید ببیند که به چه برنامه‌هایی دسترسی داده است تا بتواند برای مخاطبانش پیامک ارسال کند.

رئیس پلیس فتا فراجا گفت: کاربر باید بررسی کند و ببیند که اگر به نرم افزار و یا اپلیکیشنی دسترسی ارسال پیامک داده است که مورد تائیدش نیست و آن دسترسی را پاک کند تا از ارسال پیامک از تلفن همراهش به لیست مخاطبانش جلوگیری کند.

درباره مهروطن نیوز

همینطور بررسی کنید

بازتاب حمله ایران در رسانه‌های خارجی: اسراییل زیر آتش

آغاز حملات پهپادی و موشکی ایران علیه رژیم صهیونیستی در همان دقایق نخست با واکنش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *