خانه / برگزیده / جهانگیری؛ شاخص های کلان نوید بهبود شرایط اقتصادی کشور را می دهد
بهبود شرایط اقتصادی کشور

جهانگیری؛ شاخص های کلان نوید بهبود شرایط اقتصادی کشور را می دهد

بهبود شرایط اقتصادی کشور

به گزارش مهروطن نیوز و به نقل از ایرنا،«اسحاق جهانگیری» روز سه‌شنبه در مراسم روز جهانی استاندارد که در سالن اجلاس برگزار شد ضمن قدردانی از تولیدکنندگان گفت: گزارشات و آمار و ارقامی که توسط موسسات رسمی کشور منتشر می‌شود نشان می‌دهد شرایط اقتصادی کشور علیرغم تحریم شدید آمریکایی‌ها و همانطور که خود اعلام کردند با وجود جنگ اقتصادی علیه ایران، به سمت بهتر شدن حرکت می‌کند.
وی افزود: هم شاخص‌های اقتصادی کلان کشور و هم گزارشاتی که از تک تک بنگاه های اقتصادی دریافت می‌شود، نوید بهبود شرایط اقتصادی کشور را می‌دهد. البته این به آن معنا نیست که ما بنگاه مشکل‌دار و شرایط سخت نداریم.
جهانگیری یادآور شد: آمریکایی ها فکر می کردند که اقتصاد ایران دچار فروپاشی می‌شود و مردم در شرایطی قرار خواهد گرفت که حرکت های خشن و بی‌برنامه انجام می‌دهند و ایرانی ها قادر نیستند که جشن چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی را برگزار کنند اما ما از این دوران سخت عبور کردیم.
وی اضافه کرد: گزارش‌هایی که وجود دارد حاکی از این است که اقتصاد ایران شغل تولید می کند و به سمت رشد اقتصادی مثبت می رود و هم نرخ تورم به سمت کنترل حرکت می‌کند و هم بورس به عنوان یک شاخص مهم اقتصادی از امید مردم نسبت به آینده اقتصاد حرکت‌ و رشد جهشی از خود نشان می‌دهد.
جهانگیری گفت: اینها به معنای این است که بالاخره فعالان اقتصادی مخصوصاً بخش خصوصی ملی وطن‌دوست ما پای کشور و نظامشان ایستاده و در این جنگ اقتصادی و خط مقدم خوب فعالیت کردند و به نقطه مطلوبی رسیدند که من مطمئنم قادر خواهیم بود بتوانیم به شرایط بهتر از این هم برسیم.
معاون اول رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: در این شرایط پیام فعالان اقتصادی این است که محیط بین المللی حاکم بر اقتصاد کشور را از این محیط متشنج با گفتگو و تعامل به سمت محیط با ثبات ببریم.
وی با بیان اینکه امروز مسائل منطقه ما بسیار حساس است که باید با گفت و گو و تعامل آن ها را حل کنیم، اظهارداشت: امروز منطقه حساس و مهم خلیج فارس و خاورمیانه با مسائل بسیار جدی روبرو شده است امروز جهان درگیر مسائلی است که اگر از آنها غفلت شود این مسائل می‌تواند به مسائل خیلی خطرناکی منجر شود.
جهانگیری اضافه کرد: بنابراین باید با تدبیر و دقت مسئولین سیاسی کشور این بخش را نظارت و کنترل کنند که هم در منطقه ما اتفاقی نیافتد و بتوانیم مسائل منطقه را با گفت و گو حل کنیم و هم در سطح بین‌المللی بتوانیم فشارهایی که بر اقتصاد کشور وارد شده آن ها را کم کرده و به نقطه مطلوب برسانیم.

درباره مهروطن نیوز

همینطور بررسی کنید

بازتاب حمله ایران در رسانه‌های خارجی: اسراییل زیر آتش

آغاز حملات پهپادی و موشکی ایران علیه رژیم صهیونیستی در همان دقایق نخست با واکنش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *