خانه / برگزیده / تولید دارویی برای کنترل کووید-۱۹ توسط محققان ایرانی
254

تولید دارویی برای کنترل کووید-۱۹ توسط محققان ایرانی

محققان یک شرکت دانش بنیان مستقر در پارک فناوری پردیس، موفق به تولید دارویی برای کنترل بیماری کرونا پیش از واکسیناسیون شدند.

به گزارش مهروطن نیوز و به نقل از مهر، داروی «سالیراویرا» به عنوان دارویی که از اسپری بینی، اسپری دهانی، قطره بخور و قرص خوراکی تشکیل شده در راستای کنترل بیماری کرونا پیش از واکسیناسیون امروز در محل معاونت علمی و فناوری رونمایی شد.

این دارو که در آستانه ورود به بازار دارویی است در کارآزمایی بالینی نتایج بسیار قابل قبولی داشته و می‌تواند راه امیدی برای کنترل بیماری کرونا باشد. سالیراویرا داروی متفاوتی است که می‌تواند به صورت اسپری بینی، دهانی، قطره بخور و قرص خوراکی استفاده شود.

اسپری بینی سالیراویرا و قرص خوراکی آن دو فرم معمول و متقابل دارویی هستند که از طریق سیستم گوارشی جذب می‌شوند. اسپری بینی این دارو نیز در شبکه مویرگی بینی جذب می‌شود. اما اسپری دهانی سالیراویرا فرمی است که چندان متداول نیست. این فرم دارویی به صورت موضعی در ناحیه حلق اثر کرده و از طریق مخاط دهانی قابلیت جذب سیستمی دارد.

سالیراویرا یک داروی گیاهی است که کارآزمایی بالینی آن به صورت منظم و دقیق در بیمارستان امام خمینی تهران انجام شده است و نتایج این کارآزمایی نشان داده این دارو در مبتلایان به کرونا اثربخشی خوب و چشمگیری داشته است.

همچنین نتایج کارآزمایی بالینی نشان از کاهش ۵۰ درصدی طول درمان، عدم نیاز به بستری شدن و افزایش viral- cliarian بوده است. کارآزمایی بالینی با دقت زیادی انجام شده و از هر فرد سه مرتبه تست مولکولی کرونا گرفته شد که خوشبختانه نتایج به صورت مثبت بوده و اکنون به مرحله رونمایی رسیده است.

درباره مهروطن نیوز

همینطور بررسی کنید

635

کشف گور دسته‌جمعی در غزه

پس از کشف اجساد فلسطینیان با دستبند و چشم بسته در کیسه‌های پلاستیکی در غزه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *