خانه / برگزیده / توافق هسته ای ایران و واشنگتن با تبادل زندانیان ممکن می شود؟
11

توافق هسته ای ایران و واشنگتن با تبادل زندانیان ممکن می شود؟

اخیرا مقامات آمریکایی درحالی صحبت از تبادل زندانیان با کشورمان کردند که تاکنون هیچ عزمی از خود برای به سرانجام رساندن این توافق نشان ندادند.

به گزارش مهروطن نیوز، هرچند که آمریکایی‌ها در ظاهر خود را بی میل به توافق و مذاکره با ایران نشان می‌دادند اما حالا که با حمایت از اغتشاشات ایران نتوانستند به اهداف خود برسند راهی دیگر در پیش گرفته‌اند. همچنانکه رابرت مالی نماینده ویژه ایالات متحده در امور ایران در آخرین اظهار نظر خود در خصوص کشورمان علاوه بر اینکه بار دیگر با تکرار ادعاهای واهی در خصوص مذاکرات رفع تحریم‌ها و عدم توافق به دنبال انداختن توپ در زمین ایران بود، از استمرار پیگیری واشنگتن برای روشن شدن وضعیت زندانیان آمریکایی در ایران و آزادی آن‌ها خبر داده است.

البته موضوع تبادل زندانیان بین ایران و ایالات متحده امری تازه نیست و به عنوان موضوعی جدای از مذاکرات رفع تحریم‌ها در حال پیگیری است، تا آنجا که تیم مذاکره کننده برای پیگیری این امر با تیم مذاکره کننده برای رفع تحریم‌ها نیز متفاوت است.

آمریکایی‌ها سال گذشته و همزمان با مذاکرات وین، موضوع تبادل زندانیان را مطرح و پیگیری کرند. آن طور که سعید خطیب زاده سخنگوی سابق وزارت امور خارجه مطرح کرد «تبادل زندانیان در یک مسیر موازی در وین از ماه‌ها قبل مطرح بوده و متأسفانه توافقی که یک بار به دست آمد طرف آمریکایی در شب اجرای توافق زیر آن زد و یک بار دیگر نشان داد که تا چه میزان در توافق با واشنگتن باید دقت کرد.»

آمریکایی‌ها همواره به دنبال گره زدن موضوع آزادی مجرمان خود و فرجام مذاکرات رفع‌تحریم‌ها هستند و پیش‌تر نیز رابرت مالی اعلام کرده بود توافق هسته‌ای با ایران بدون آزادی زندانیان آمریکایی بعید است.

درباره مهروطن نیوز

همینطور بررسی کنید

فریب تبلیغاتی دمنوش‌های لاغری/بیماری‌های حاد کبدی از عوارض کاهش وزن سریع

یک متخصص طب سنتی با تاکید بر اینکه افزایش یا کاهش وزن فرایندی تدریجی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *