خانه / برگزیده / تصویب قطعنامه ای به نفع فلسطین و سوریه از سوی سازمان ملل

تصویب قطعنامه ای به نفع فلسطین و سوریه از سوی سازمان ملل

مجمع عمومی سازمان ملل جمعه پیش‌نویس قطعنامه‌ای را به نفع فلسطین و سوریه تصویب کرد.

به گزارش مهروطن نیوز به نقل از سما، این قطعنامه با عنوان “حاکمیت دائمی فلسطینیان بر سرزمین‌های اشغالی از جمله قدس شرقی و ساکنان عرب جولان اشغالی سوریه بر منابع طبیعی خود” با ۱۵۶ رای مثبت و ۷ رای منفی (آمریکا، اسرائیل، کانادا، نایرو، ایالات فدرال میکرونزی، جزایر مارشال و پالائو) و ۱۵ رای ممتنع تصویب شد.

قطعنامه مصوب خواستار به رسمیت شناختن دائمی حاکمیت مردم فلسطین بر سرزمین‌های اشغالی از جمله قدس شرقی و حاکمیت مردم جولان اشغالی سوریه بر منابع طبیعی این منطقه است.

نماینده فلسطین در سازمان ملل توضیح داد که این تصمیم در چارچوب مجموعه‌ای از قطعنامه‌هایی است که به نفع مردم فلسطین به صورت سالانه توسط سازمان ملل صادر می‌شود و شامل جنبه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است.

وی خاطرنشان کرد که اهمیت این تصمیم از این ناحیه است که مجدداً بر حقانیت ملت فلسطین در تسلط و مدیریت منابع طبیعی خود تأکید دارد؛ مسئله‌ای که منطبق بر قوانین بین المللی و کنوانسیون چهارم ژنو است، این حاکمیت، علاوه بر به رسمیت شناختن حق مردم فلسطین برای دریافت خسارت از رژیم صهیونیستی، شرط لازم برای توسعه پایدار در فلسطین است.

این قطعنامه، ساخت دیوار حائل توسط صهیونیست‌ها و شهرک‌سازی در کرانه باختری از جمله قدس شرقی را نقض قوانین بین‌المللی می‌داند که مردم فلسطین را از منابع طبیعی خود محروم می‌کند.

همچنین قعطنامه مذکور از رژیم صهیونیستی به عنوان طرف اشغالگر می‌خواهد که به آن پایبند باشد و از دبیرکل سازمان ملل هم می‌خواهد تا در جلسه بعدی، گزارشی از اجرای این قطعنامه را به مجمع عمومی ارائه کند.

ریاض منصور، نماینده دائم فلسطین در سازمان ملل با بیان اینکه استقبال گسترده از این قطعنامه بار دیگر حمایت جامعه جهانی از حقوق کامل مردم فلسطین را نشان داد، از کشورهایی که رای دادند تشکر کرد.

درباره مهروطن نیوز

همینطور بررسی کنید

بازتاب حمله ایران در رسانه‌های خارجی: اسراییل زیر آتش

آغاز حملات پهپادی و موشکی ایران علیه رژیم صهیونیستی در همان دقایق نخست با واکنش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *