خانه / برگزیده / برای مصون ماندن در برابر سویه امیکرون تزریق دز ۳ واکسن کرونا ضرورت دارد

برای مصون ماندن در برابر سویه امیکرون تزریق دز ۳ واکسن کرونا ضرورت دارد

محققان انگلیسی هشدار دادند که تزریق دو دُز واکسن کووید-۱۹ برای مصونیت در برابر سویه جدید کروناویروس موسوم به اُمیکرون کافی نیست.

بررسیهای اولیه روی موارد ابتلا به سویه های دلتا و اُمیکرون در انگلیس نشان میدهد واکسنها در مقابله با سویه جدید اثربخشی کمتری داشتند اما تزریق دُز یادآور میتواند در حدود ۷۵ درصد افراد از بروز علائم بیماری کووید-۱۹ پیشگیری کند.

گفته شده با شناسایی ۴۴۸ مورد جدید ابتلا به سویه اُمیکرون در انگلیس تاکنون ۱۲۶۵ مورد ابتلا به این سویه شناسایی شده است. همچنین روز گذشته (جمعه) ۵۸ هزار و ۱۹۴ مورد جدید ابتلا به کروناویروس شناسایی شده که از نهم ژانویه بالاترین رقم بوده است.

دولت انگلیس اعلام کرده است: دستورالعملهای مربوط به ملاقات افراد در مراکز نگهداری از سالمندان و معلولان به روز رسانی میشود و تعداد افرادی که اجازه ملاقات داشته باشند محدود میشود. همچنین با افزایش ظرفیت تست کرونا خطر فعلی ابتلا به بیماری کووید-۱۹، کنترل میشود.

یکی از نگرانی‌های اصلی از زمان شناسایی سویه اُمیکرون که حامل تعداد بالایی جهش است این بود که اثربخشی واکسن‌ها را تحت تاثیر قرار میدهد.

گزارش آژانس امنیت سلامت انگلیس داده‌های مربوط به ۵۸۱ مورد ابتلا به سویه اُمیکرون و هزاران مورد ابتلا به سویه دلتا را تجزیه و تحلیل کردند تا میزان تاثیر واکسن‌ علیه سویه جدید ارزیابی شود.

تجزیه و تحلیل انجام شده بر اساس داده های محدود بوده اما نشان دهنده کاهش چشمگیر اثربخشی واکسن آسترازنکا و کاهش قابل توجه دو دُز واکسن فایزر بوده است. همچنین مصونیت ۷۵ درصدی در برابر علائم کووید-۱۹ پس از تزریق دُز یادآور، به اندازه مصونیت حاصل از واکسن در برابر سویه های قبلی بالا نیست.

به گزارش مهروطن نیوز به نقل از شبکه خبری بی بی سی، به گفته محققان داده‌های کافی برای تجزیه و تحلیل واکسن‌های مدرنا یا جانسن در دسترس نیست اما دلیلی وجود ندارد که تصور کنیم نتایج متفاوتی داشته باشند.

درباره مهروطن نیوز

همینطور بررسی کنید

635

کشف گور دسته‌جمعی در غزه

پس از کشف اجساد فلسطینیان با دستبند و چشم بسته در کیسه‌های پلاستیکی در غزه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *